20
شنبه 6 دی 1399
شماره 8120
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
یک روز است هوا تمیز شده. دست‌کم از وسط شهر می‌شود کوه را دید. تهران را می‌گویم. در تهران، همین دیدن کوه خودش کلی غنیمت است. باد هم می‌آید. باد با سوز سرما.
یک اشتباه رایج تربیتی این است که اتاق کودک به محل تنبیه او تبدیل شود. اینکه والدین در بسیاری موارد کودک را تهدید می‌کنند و مثلا می‌گویند: «اسباب‌بازی‌هات را روی زمین نریز، وگرنه باید در تختخوابت بمانی» یا «اگر شلوغ کنی باید در اتاقت بمانی» غلط است.
میدان حر که نام قدیمی آن «باغِ شاه» بود و اکنون یکی از میدان‌های مرکزی تهران به حساب می‌آید در گذشته یکی از مکان‌های تفریح ناصرالدین‌شاه و نخستین میدان اسبدوانی تهران محسوب می‌شد.
طرح روز
دهلی نو: یک نماینده مجلس هند پس از پیوستن همسرش به حزب مخالف او را طلاق می‌دهد.
برلین: حیوانات باغ‌وحش برلین به مناسبت جشن کریسمس درخت‌های کاجی را هدیه گرفتند که با غذاهای مورد علاقه آنها تزیین شده بود.

عکس روز

بارش برف در تهران- ولنجک.
کشف کوره سوزاندن اجساد

کشف کوره سوزاندن اجساد

امان: در جریان خاکبرداری و عملیات ساختمانی در اردن، بقایای یک حمام رومی و یک کوره برای سوزاندن اجساد، کشف شد.
لطمه کرونا به ۶ هزار مسیر هوایی
لطمه کرونا به ۶ هزار مسیر هوایی
لندن: در ۹‌ماه اول سال۲۰۲۰ میلادی بیش از ۶هزار مسیرهوایی فعال در دوران قبل از همه‌گیری کرونا «بلا‌استفاده» مانده‌اند که در این راستا، بدترین آسیب از شیوع ویروس کرونا، متوجه فرودگاه‌های بریتانیا بوده است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«الینا در هتل سه‌ستاره‌ حیوانات خانگی» نوشته مژگان کلهر با تصویرگری سارا طبیب‌زاده و «نیما نابغه4» نوشته آتوسا صالحی با تصویرگری نسیم بهاری 2عنوان کتاب جدیدی هستند که از سوی نشر افق برای نوجوانان منتشر شده است.
86سال پیش در چنین روزی - ۶دی۱۳۱۳ شمسی - دولت ایران طی اعلامیه‌ای رسمی از کشورهای خارجی درخواست کرد که در مکاتبات رسمی خود از واژه‌های پرشیا، پرس و پرسه به‌جای واژه ایران استفاده نکنند
ضمیمه دوچرخه همشهری بیش از ۲۰سال است که مهمان خانه بچه‌های ایران است. ضمیمه‌ای که خاطرات بسیاری را با خودش همراه کرده است.