4
شنبه 7 اردیبهشت 1398
شماره 7647
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
با وجود آنکه گفته می‌شود مبادلات آزمایشی بورس ارز یا بازار متشکل ارزی در حال انجام است، اما نه سازوکار معاملات آن روشن است نه برنامه زمانبندی آغاز فعالیت آن طبق وعده‌ها مشخص است.
چند روز مانده به پایان مهلت تمدید معافیت‌های خرید نفت ایران، خبرها حکایت از آن دارد که دیوار تحریم‌ها لرزان شده و احتمال دارد مقامات کاخ سفید در اعمال محدودیت‌های اعلام‌شده تجدیدنظر کنند
مسکن
از یک سال و نیم پیش تاکنون بازار مسکن با رشد 130درصدی میانگین قیمت‌ها مواجه بوده و روند صعودی قیمت‌های این بازار، هر‌ماه در گزارش‌های بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی بازتاب داشته و اعتراض جامعه به بی‌عملی مسئولان در حوزه مسکن را برانگیخته است

دولت بر سر دوراهی بنزین

بازخوانی تورم واقعی و روانی اصلاح قیمت بنزین در اقتصاد ایران
انرژی
دولت بر سر دوراهی تصمیم‌گیری درباره قیمت بنزین قرار گرفته و هرچند گمانه‌زنی درباره احتمال تغییر فرایند عرضه و قیمت این فرآورده مطرح می‌شود اما هیچ مقام رسمی دولت این خبر را تأیید نکرده.
راز عملیات بازار باز

راز عملیات بازار باز

احمد مجتهد، رئیس اسبق پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و عضو فعلی هیأت مدیره بانک سامان می‌گوید: اجرای عملیات بازار باز در بانک مرکزی و انعطاف‌پذیری در تعیین دامنه‌ای برای نرخ سود بانکی می‌تواند اثرات مهمی بر کنترل تورم و رکود اقتصادی داشته باشد.
ارسال سیگنال ناامیدی اقتصادی از خانه ملت
دامنه انتقادهای نمایندگان مجلس از برنج و موتورسیکلت تا خودرو، لاستیک و بازار مرغ نشان می‌دهد فضای ناامیدی بر خانه ملت حاکم شده و نمایندگان مردم را هم نگران کرده‌است.
حمل و نقل
پس از خروج یکجانبه آمریکا از معاهده بین‌المللی برجام، تلاش‌های پسابرجامی دولت یازدهم برای خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ با بن‌بست مجوز اوفک روبه‌رو شد
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران به پیش‌نیازهای تحقق شعار رونق تولید اشاره و بر لزوم اصلاح نظام مزدی تأکید کرد.