• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 18 آذر 1400
کد مطلب : 147697
+
-

منهای فوتبال/ هندبال زنان به‌دنبال رتبه25جهان

تیم ملی هندبال زنان ایران در بهترین حالت می‌تواند در رده25جهان قرار بگیرد. تیم ایران بعد از 2شکست در مسابقات قهرمانی جهان مقابل رومانی و نروژ، در تلاش بود با پیروزی مقابل قزاقستان به‌عنوان تیم سوم گروهش به جمع 24تیم اول صعود کند اما این اتفاق نیفتاد. ایران که برای نخستین بار مسابقات قهرمانی جهان را تجربه می‌کند، برخلاف 2بازی اول، مقابل قزاقستان با اختلاف نزدیک باخت؛ 31-25. این دو تیم در دیدار رده‌بندی مسابقات قهرمانی آسیا هم که چندی پیش برگزار شد با هم بازی کرده بودند و در آن بازی هم ایران شکست خورد و نتوانست روی سکوی آسیا برود. با این باخت ایران در گروه بازنده‌ها و برای تعیین رتبه‌های 25تا 32به مسابقات ادامه می‌دهد. زنان ایران ساعت20امروز با ازبکستان بازی می‌کنند، شنبه به مصاف آنگولا می‌روند و دوشنبه با کامرون روبه‌رو می‌شوند. در پایان مسابقات مرحله گروهی، ایران به‌خاطر اینکه در 3بازی فقط یک کارت زرد گرفته، در رده هفتم لیست بازی‌های جوانمردانه قرار گرفت. در این مسابقات که در اسپانیا برگزار می‌شود، ایران می‌تواند برای نخستین‌بار وارد رنکینگ جهانی شود.

شکست والیبال فولاد از قهرمان جهان
همانطور که پیش‌بینی می‌شد تیم والیبال فولاد سیرجان، جام باشگاه‌های جهان را با شکست آغاز کرد. سیرجانی‌ها بامداد دیروز در شهر بیتیم برزیل در بازی اول مقابل ساداکروزیرو قرار گرفتند و نماینده میزبان در 3ست، 25-20، 25-16و 25-16به پیروزی رسید. ساداکروزیرو سابقه 6بار رفتن روی سکو را دارد و از این 6سکو، 3سکو قهرمانی است. این تیم هم‌اکنون در سوپرلیگ برزیل در رده دوم جدول است. در مقابل، فولادی‌ها وضعیت خوبی ندارند. آنها سال پیش قهرمان لیگ ایران شدند و مهرماه امسال در جام باشگاه‌های آسیا روی سکوی اول ایستادند اما فولادی که امسال در لیگ بازی می‌کند با فولاد سال قبل یکی نیست. بیشتر بازیکنان این تیم همراه سرمربی به شهرداری ارومیه کوچ کردند و در این شرایط تیم تا مرز انحلال پیش رفت. آنها که نتوانسته بودند خوب یارگیری کنند هم‌اکنون تیم هشتم لیگ ایران هستند. فولادی‌ها برای رفتن به جام‌ باشگاه‌های جهان دست به دامان‌ تیم‌های دیگر شدند و یارکمکی گرفتند. با این حال تیم آنها با پشت‌خط‌زن مصدوم به برزیل رفت.
در بازی ساداکروزیرو و فولاد، لوپز با 20امتیاز، امتیازآورترین بازیکن زمین شد. در تیم فولاد هم امیرحسین اسفندیار با 9امتیاز بهترین بازیکن بود. لوپز پس از این پیروزی گفت: «اولین بازی عالی بود. ما خیلی خوب آماده شده‌ایم تا بتوانیم ریتم قوی را در طول بازی حفظ کنیم و موفق شدیم این کار را انجام دهیم. می‌دانم که حمله و سرویس‌هایم در این بازی کمک زیادی کرد، اما همه بازیکنان ما در کمک به تیم با مهارت‌های خود کار بزرگی انجام دادند.» شاگردان سعید رضایی ساعت 3صبح امروز با ترنتینو ایتالیا بازی می‌کنند. آنها برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی باید این بازی را ببرند. با توجه به وضعیتی که تیم فولاد دارد‌، بعید به‌نظر می‌رسد که برنده از این بازی بیرون بیاید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید