• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 18 آذر 1400
کد مطلب : 147702
+
-

لیگ کشتی در ایستگاه پایانی

لیگ برتر کشتی فرنگی با قهرمانی فولادین‌ذوب آمل به پایان رسید و قهرمان رشته آزاد هم عصر فردا معرفی می‌شود

لیگ کشتی فرنگی ایران به پایان رسید و برخلاف سال‌های گذشته این‌بار یک قهرمان جدید روی سکوی اول قرار گرفت. در غیاب تیم بازار بزرگ که همه‌ساله به‌صورت یکطرفه قهرمان لیگ کشتی فرنگی می‌شد، این‌بار تیم فولادین‌ذوب آمل در نخستین دوره حضورش در یک دیدار نزدیک و حساس در فینال به‌عنوان قهرمانی رسید.

  آملی‌ها روی سکوی قهرمانی لیگ
دیدارهای فینال و رده‌بندی لیگ برتر کشتی فرنگی در سالن 12هزار نفری آزادی بدون حضور تماشاگران برگزار شد. در دیدار فینال، تیم‌های سیناصنعت ایذه و فولادین‌ذوب آمل به مصاف هم رفتند و درحالی‌که تیم آملی با نتیجه 4 بر صفر از حریف عقب افتاده بود، نتیجه را 6 بر 4 به نفع خودش تغییر داد. در مهم‌ترین مبارزه‌های برگزار‌شده، در وزن 55کیلوگرم الدانیز عزیزلی، دارنده یک طلا و 2برنز جهان از آذربایجان با نتیجه سنگین 13 بر 4 مغلوب محمد حسین‌وند دارنده مدال طلای نوجوانان آسیا شد تا نخستین شوک به تیم فولادین‌ذوب آمل وارد شود. حسین‌وند همان کشتی‌گیری است که چندی پیش فیلمی از او منتشر شد که نشان می‌داد به‌ کار رفتگری در شهرداری دزفول مشغول است. سامان عبدولی، برادر کوچک‌تر سعید عبدولی و دارنده مدال‌های نقره و برنز آسیا برابر رضا عباسی در وزن 63کیلوگرم با نتیجه 6 بر یک شکست خورد. در وزن 67کیلوگرم نیز شاهین بداغی 5-5 از سد حسین اسدی گذشت تا چهارمین پیروزی متوالی از آن سیناصنعت شود. سیناصنعت در کشتی پنجم هم برای خود یک برد دیگر کنار گذاشته بود؛ جایی که در وزن 72کیلوگرم محمدرضا مختاری نفر پنجم مسابقات جهانی نروژ برابر علی ارسلان قرار می‌گرفت. اما برخلاف پیش‌‌بینی‌‌ها ارسلان موفق شد با نتیجه 11 بر 8 پیروز شود. این نخستین پیروزی تیم فولادین‌ذوب آمل بود. بعد از این پیروزی، نوار بردهای آملی‌ها دیگر قطع نشد و این تیم توانست 5پیروزی متوالی دیگر کسب کند تا در نهایت با نتیجه 6 بر 4 به‌عنوان قهرمانی برسد. در دیدار رده‌بندی هم تیم‌های اندیشه‌نگار پارس لرستان و دانشگاه آزاد اسلامی به مصاف هم رفتند که در پایان تیم لرستانی با نتیجه 6 بر 4 از سد دانشگاه آزاد گذشت و به‌عنوان سومی لیگ برتر فرنگی رسید.

  لیگ آزاد، منتظر قهرمان جدید
مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد نیز روز جمعه 19آذرماه در سالن 12هزار نفری آزادی بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. تیم‌های فولادین‌ذوب آمل، صنایع مازندران، دانشگاه آزاد و داروسازی سهند ارس 4تیم راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی هستند. به جز تیم دانشگاه آزاد، 3تیم دیگر با کشتی‌‌گیران خارجی قرارداد بسته‌اند که همگی قهرمانان جهان و المپیک هستند. صبح جمعه تیم صنایع مازندران به مصاف دانشگاه آزاد خواهد رفت و در دیدار دیگر نیمه‌نهایی، تیم سهند ارس با فولادین‌ذوب آمل روبه‌رو خواهد شد. برنده‌های این دو دیدار مسابقه فینال را برگزار خواهند کرد و بازنده‌ها برای کسب عنوان سومی رودرروی هم قرار خواهند گرفت. در سال‌های گذشته در لیگ کشتی آزاد، تیم بازار بزرگ در رقابت‌های یکطرفه به‌عنوان قهرمانی می‌رسید ولی در لیگ امسال با پخش‌شدن قهرمانان کشتی، شاهد رقابت‌های جذابی در روز جمعه خواهید بود که قهرمان آن از قبل قابل پیش‌بینی نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید