• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 18 آذر 1400
کد مطلب : 147694
+
-

گرایی و زارع؛ بهترین کشتی‌گیران سال جهان

اتحادیه جهانی کشتی، 2 کشتی‌گیر ایرانی را به‌عنوان برترین‌های سال2021 انتخاب کرد

گرایی و زارع؛ بهترین کشتی‌گیران سال جهان

اتحادیه جهانی کشتی، 3کشتی‌گیر در رشته‌های آزاد، فرنگی و کشتی زنان را به‌عنوان بهترین کشتی‌گیران سال2021 میلادی از لحاظ عملکرد اعلام کرد. در بین این 3کشتی‌گیر، نام 2 ایرانی به چشم می‌خورد که در المپیک و جهانی صاحب مدال شده‌اند. محمدرضا گرایی، دارنده مدال طلای المپیک و جهان در وزن 67کیلوگرم کشتی‌فرنگی و امیرحسین زارع دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان در وزن 125کیلوگرم کشتی آزاد، بهترین عملکرد را در میان کشتی‌گیران تمامی کشورهای جهان در سال2021 داشته‌اند و اتحادیه جهانی آنها را به‌عنوان برترین کشتی‌گیران 2021 معرفی کرده است. اتحادیه جهانی کشتی در معرفی محمدرضا گرایی آورده است: «گرایی بدون داشتن مدال جهانی یا المپیک در کارنامه خود وارد سال2021 شد، این کشتی‌گیر 25ساله که به مرد یخی معروف است، تمام معادلات را بر هم زد و با کسب مدال طلای المپیک توکیو و جهانی نروژ، سال2021 را به پایان رساند.» گرایی درخصوص عنوان «مرد یخی» که اتحادیه جهانی در متن معرفی او عنوان کرده است، می‌گوید: «این لقب را اتحادیه جهانی به‌صورت رسمی برای من اعلام کرده و شاید به‌خاطر خونسردی که در چهره‌ام است به این لقب معروف شده‌ام. هرجور که مردم صلاح بدانند من هم قبول دارم و هر لقبی که آنها برای من بگذارند دوست دارم.»
اتحادیه جهانی در مطلب خود درباره امیرحسین زارع نیز آورده است: «زارع در سن 20سالگی، سال بسیار پرباری را پشت سرگذاشت. او یک مدال برنز در المپیک توکیو به دست‌آورد و توانست از سد کشتی‌گیران مطرحی همچون طاها آکگول و گنو پتریاشویلی که سابقه مدال طلای المپیک و جهان را دارند گذر کند و عنوان قهرمانی جهان را به‌دست بیاورد.» امیرحسین زارع دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان درباره انتخابش توسط اتحادیه جهانی می‌گوید: «وقتی که این ویدئو پخش شد و خودم را در جمع برترین‌های کشتی جهان دیدم، احساس بسیار خوبی به من دست داد. این‌رؤیا و آرزوی هر کشتی‌گیری است که به این درجه برسد. خوشحالم که در نخستین سال حضور در تیم بزرگسالان توانستم به این افتخار دست پیدا کنم.» زارع و گرایی چند روز پیش بورسیه IOC شدند و تا المپیک2024 ماهانه 500دلار دریافت خواهند کرد.

گرایی بدون داشتن مدال جهانی یا المپیک در کارنامه خود وارد سال 2021 شد . این کشتی‌گیر 25 ساله که به مرد یخی معروف است  تمام معادلات را بر هم زد.

این خبر را به اشتراک بگذارید