13
چهار شنبه 12 بهمن 1401
شماره 8705
جشنواره 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ایستگاه ۴۱

سرآغاز
قطاری که در ۱۲بهمن۱۳۶۱ حرکتش را آغاز کرد، حالا به ایستگاه چهل‌و‌یکم رسیده است؛ جشنواره‌ای که روزگاری ‌آینه تمام‌نمای سینمای ایران بود و بعدها به ویترین این سینما تبدیل شد.
گزارش
به‌جز ۲۴فیلم بخش مسابقه سینمای ایران، هیأت انتخاب ۴فیلم هم به‌عنوان رزرو برگزیده است. فیلم‌هایی که درباره‌شان گفته شده اگر به‌موقع آماده نمایش شوند در فجر چهل‌ویکم به نمایش درمی‌آیند.

یک فیلم شاعرانه

کارگردان «در آغوش درخت» از حضور نخستین فیلمش در جشنواره 41 می‌گوید
گفت‌وگو
نام بابک لطفی خواجه پاشا در تیتراژ برخی از فیلم‌های سینمایی دیده می‌شود؛ هنرمندی که هم در مقام بازیگر با کارگردانان شناخته‌شده کار کرده و هم دستیار کارگردان در این سال‌ها بوده که شاخص‌ترین آن دستیار کارگردان فیلم «محمدرسول اللهص» به کارگردانی مجید مجیدی بوده است.
سینما پس از سال‌ها با سیاست‌های کلان فرهنگی همسو شده است

سینما پس از سال‌ها با سیاست‌های کلان فرهنگی همسو شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی در آستانه آغاز چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با تأکید بر اینکه سینمای ایران در مسیر تجربه‌ها و آزمون و خطاهای بسیار اینک با سیاست‌های کلان فرهنگی هنری کشور همسو شده است، آن را جلوه‌ای از پاسداشت گوهر آزاداندیشی، حفظ تنوع، جلوه‌گاهی از ایجاد امید در دل مردم و نمایش اسوه‌ها و قهرمانان ملی در عرصه‌های مختلف دانست.
منتقدان «هفت» مشخص شدند
تهیه‌کننده سری جدید برنامه «هفت» که با اجرای بهروز افخمی از شبکه نمایش پخش می‌شود، از امیر قادری و میلاد دخانچی به‌عنوان منتقدان این فصل از برنامه یاد کرد.
PDF جشنواره 1
کوتاه جشنواره 1
نمایشگاهی از نوستالژی‌های جشنواره فیلم فجر در موزه سینمای ایران، برپا می‌شود.