19
سه شنبه 7 بهمن 1399
شماره 8145
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بحران برق و خاموشی‌های مکرر، یکی از مشکلات مزمن عراق طی 2دهه گذشته بوده است. ریشه این مشکل نیز مشخصا به دوران تحریم و پس از آن، جنگ بر می‌گردد.
4ماه پس از عادی‌‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، مقام‌های اسرائیلی اعلام کردند؛ سفارت خود را در ابوظبی راه‌اندازی کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، سفارت اسرائیل ابتدا در یک دفتر موقت مستقر خواهد شد، چرا که ساختمان سفارت همچنان در حال احداث است.
آسیا
فرار از کره‌شمالی در دوران کیم جونگ اون به‌شدت کاهش یافته بود اما انتشار خبر فرار یک دیپلمات به کره‌جنوبی، تردیدها درباره کاهش نفوذ کیم جون اون رهبر این کشور بر طبقه نخبگان را افزایش داده است.

علم‌ستیزی ترامپ عامل تشدید کرونا

با عبور شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز 25میلیون نفر دکتر فاوچی درباره دخالت‌های دولت ترامپ در امور سلامت و تحت فشار گذاشتن پزشکان دست به افشاگری زده است
گزارش
در طول یک سالی که از همه‌گیری کرونا می‌گذرد، بارها موضوع علم‌ستیزی دونالد ترامپ و بی‌توجهی او به توصیه کارشناسان سلامت، به‌عنوان مهم‌ترین عامل شیوع چشمگیر این بیماری در آمریکا مطرح شده است.
PDF جهان
کوتاه جهان
وال استریت ژورنال نوشته که چین در سال 2019، مقصد نخست سرمایه‌های خارجی بوده و در نتیجه موفق شده تا آمریکا را پشت سر بگذارد.