• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 7 بهمن 1399
کد مطلب : 122908
+
-

اسرائیلی‌ها در امارات سفارت باز کردند

خاورمیانه
اسرائیلی‌ها در امارات سفارت باز کردند

4ماه پس از عادی‌‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، مقام‌های اسرائیلی اعلام کردند؛ سفارت خود را در ابوظبی راه‌اندازی کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، سفارت اسرائیل ابتدا در یک دفتر موقت مستقر خواهد شد، چرا که ساختمان سفارت همچنان در حال احداث است.
همزمان، هیأت دولت امارات گشایش سفارت این کشور در تل‌آویو را به تصویب رسانده است. از زمان برقراری روابط دیپلماتیک میان اسرائیل و امارات در سال گذشته میلادی، پروازهای مستقیم میان 2 طرف و سفر هیأت‌های تجاری و اقتصادی متقابل صورت گرفته است و هزاران گردشگر اسرائیلی از امارات دیدن کرده‌اند. امارات متحده عربی، نخستین کشور از 4 کشور عربی است که با میانجیگری دولت دونالد ترامپ با اسرائیل روابط دیپلمات برقرار کرد. گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته است که اسرائیل به‌زودی یک دفتر حافظ منافع در مراکش و یک کنسولگری در دبی تأسیس خواهد کرد. طی چند هفته آینده نیز سفارت اسرائیل در بحرین قرار است آغاز به‌کار کند. علاوه بر این کشورها، سودان نیز با اسرائیل روابط خود را برقرار کرده است؛ اقدامی که پشت کردن به سیاست مشترک اعراب در برابر اسرائیل به شمار می‌رود.
تعیین سیاست مشترک کشورهای عربی در قبال اسرائیل به سال ۲۰۰۲ بازمی‌گردد. در آن هنگام کشورهای عربی اعلام کرده اند که صلح با اسرائیل و رفع تحریم‌های این کشور منوط به پذیرش موجودیت دولت فلسطینی از سوی اسرائیل است. از آن سیاست تحت عنوان «صلح در ازای زمین» یاد می‌شد. توافق صلح اسرائیل با امارات و دیگر کشورهای عربی به‌معنای تغییر رویکرد این کشورها در قبال تصمیم سال ۲۰۰۲ اعراب است. در متن توافق صلح هیچ اشاره‌ای به راه‌حل 2 دولت برای بحران خاورمیانه نشده است. فلسطینی‌ها معتقدند کشورهای عربی با این اقدام، از پشت به آنها خنجر زده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید