03
سه شنبه 7 بهمن 1399
شماره 8145
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آموزش مسئولیت‌پذیری در شهروندان

دیدگاه
از حدود یک ماه پیش «طرح موتوریار» برای موتورسواران متخلف در تهران به اجرا درآمده است و در آن به جای توقیف و جریمه؛ راکبان موتور برای ساعتی در کنار ماموران پلیس راهور به هدایت ترافیک، می‌پردازند.

کنار خیابان با موتوریاران

پلیس راهور و شهرداری تهران از طریق اجرای طرح «موتوریار» و راه‌اندازی پویش «موتورسوارخوب» به‌دنبال تغییر رفتار راکبان متخلف هستند
گزارش
رویکرد برخورد با راکبان متخلف مدتی است که در شهر تهران تغییر کرده است. مدیریت شهری و پلیس راهور قصد دارند با اجرای طرح «موتوریار» و راه‌اندازی پویش «موتورسوارخوب»، رفتارهای صحیح شهروندی و فرهنگ احترام به قوانین را در میان موتورسواران متخلف نهادینه کنند.
تهران رؤیایی‌کودکان؛ شهری رنگی و پر از نشاط

تهران رؤیایی‌کودکان؛ شهری رنگی و پر از نشاط

آثار مسابقه «شهری که من دوست دارم از پشت پنجره خانه‌مان ببینم» در خانه هنرمندان به نمایش درآمد
تصاویر نمایشگاه نقاشی «شهری که من دوست دارم از پشت پنجره خانه‌مان ببینم» صدای بخشی از کودکان و نوجوانان شهر تهران است؛ روایتی است از آرزوها و توقع آنها از شهری که دوست دارند؛ صدایی که اگر شنیده شود در مسیر رسیدن به استاندارد‌های «شهر دوستدار کودک» چراغی پیش‌روی سیاستگذاران و برنامه‌ریزان خواهد گذاشت.
عادت‌های خطرناک
اولین نگرانی یک دوچرخه‌سوار شهری، خودروها هستند. از نگاه یک دوچرخه‌سوار، معابر شهری را می‌توان به ۵دسته تقسیم کرد؛ کوچه‌ها، خیابان‌های فرعی، خیابان‌های اصلی کم‌عرض، خیابان‌های اصلی عریض و بزرگراه‌های شهری.
برای نخستین بار در کشور صدور سند مالکیت بزرگراه شهید همت توسط منطقه ثبتی شهرآرا انجام و تحویل شهرداری تهران شد.