13
سه شنبه 7 بهمن 1399
شماره 8145
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کرونا و نوعی دیگر از زندگی

یادداشت یک
یک‌سال از ورود ویروس کرونا به ایران گذشت. در ظاهر این بیماری مانند هر بیماری دیگر مستلزم هزینه‌هایی برای فرد، خانوار و جامعه بود.
ویژه
طبق اعلام سازمان نظام روانشناسی کشور، قبل از شیوع کرونا تقریبا 25درصد مردم ایران نیاز به استفاده از خدمات روانشناسی داشتند اما این رقم هم‌اکنون به 60درصد افزایش یافته‌است.
نه! باور نمی‌کنم یک‌بار دیگر با آن فراغ‌بال و راحتی بتوانیم در اتاقی بنشینیم و با هم روزها را شب کنیم. چطور باید باور کرد روزی آن‌همه خوش بودیم، بی‌آنکه ابایی داشته باشیم ویروسی، آنقدر کوچک و نادیدنی بین‌مان حقنه کرده و روزهای جدایی‌مان را انتظار می‌کشد.
پاندمی در حافظه جهان به ویروس کرونا محدود نمی‌شود. مردم سراسر این کره خاکی بارها با شیوع بیماری‌ها ویروس‌های مختلفی مثل آبله، سل، ‌سارس و... دست‌و‌پنجه نرم‌کرده‌اند.
یک سال از آغاز عجیب‌ترین دوران زندگی بشر گذشت. بخشی از غریب بودن این دوران، عمومیت‌یافتن شرایط جدید برای تک‌تک ساکنان سیاره زمین بود.
درنظرسنجی‌ای از 131نفر پرسیده بودیم که پس از کرونا چه کاری را در اولویت قرار می‌دهند، از این تعداد کمترین رأی به گزینه دیدار پدربزرگ و مادربزرگ و بیشترین گزینه به سفر و بعد دورهمی رسیده بود.

کرونا با ما می‌ماند حتی اگر دیگر نباشد

تجربه نشان داده که یک سال زمان کمی است که عادتی در انسان ریشه کند اما وحشت کرونا، بسیاری از تجربه‌ها را برهم زد. از مردم پرسیدیم اگر کرونا تمام شود، زندگی به روال پیش از کرونا برمی‌گردد؟
یک سال و اندی پیش، با شیوع کرونا، جهان از حرکت ایستاد و صحنه‌های فیلم‌های آخرالزمانی از پیش چشم خیلی‌ها گذشت.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود. پاسخ‌ها در ادامه آمده است.
جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ول 8145