10
چهار شنبه 15 تیر 1401
شماره 8538
سیاست2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اشغالگران پرتغالی در آفریقا

یادداشت
پرتغالی‌ها نخستین اشغالگران آفریقا محسوب می‌شوند. در سال۱۴۸۲ «دیه‌گو کائو» یکی از دریانوردان پرتغالی، سرزمین آنگولا را برای اروپایی‌ها کشف کرد.
ویژه
عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به ضرورت تفکیک امورات ملی و منطقه‌ای و فعال شدن شوراهای شهر و روستا گفت: از آنجایی که کسی نیست تا امور منطقه‌ای را پیگیری کند نمایندگان به‌شدت درگیر مسائل منطقه‌ای شده‌اند. یکی از اقداماتی که باید صورت گیرد اصلاح قانون انتخابات مجلس است.
رئیس قوه قضاییه در بازدید از دادسرای جرائم امنیتی تهران گفت: مسئولان ذی‌صلاح قضایی و مشخصاً مقامات دادسرا باید ضمن بهره‌گیری از تخصص، امکانات و مسئولیت‌های قانونی ضابطان در کشف جرم و تعقیب متهم، توجه داشته باشند که مسئول رسیدگی قضایی به پرونده شخص قاضی است و اوست که شرعاً و عرفاً پاسخگوی پرونده است.

سیاسی کردن حجاب برای ضربه به جامعه

عضو سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان: برای افرادی که علیه حجاب جوسازی می‌کنند، باید جرم‌انگاری شود
گزارش
معاندین با سیاسی‌کردن مقولات فرهنگی همچون حجاب سعی در ضربه‌زدن به امنیت جامعه را دارند. مسئله حجاب در کشور ما همواره از زاویه فرهنگی پرداخته شده است.
آمریکایی‌ها قصد به نتیجه رساندن مذاکرات را ندارند

آمریکایی‌ها قصد به نتیجه رساندن مذاکرات را ندارند

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: از ابتدا معلوم بود آمریکایی‌‌ها به قصد رسیدن به نتیجه، اروپایی‌‌ها را واسطه نکرده‌ و فقط از آنها استفاده تبلیغاتی کرده‌‌اند.
نقل‌قول‌خبر/کاظم غریب آبادی، رئیس ستاد حقوق بشر ایران
صدای مخالفت‌های بین‌المللی با استفاده ابزاری انگلیس از حقوق بشر و نقض آن از سوی این کشور، هر روز بلندتر می‌شود.