25
شنبه 6 شهریور 1400
شماره 8299
مترو
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
در روزگاری که قیمت پراید به 150میلیون تومان رسیده، شاید حتی فکر اینکه با 20میلیون تومان می‌شود وسیله نقلیه سوار شد هم دور از ذهن باشد.
رامین ناصرنصیر را می‌توان اغلب غروب‌ها در ایستگاه تئاترشهر مشغول کتاب‌خواندن دید. ناصرنصیر معتقد است که کتابخوانی در مترو آداب خاصی دارد و هر کتابی را نمی‌توان در مترو خواند.
سرعت و امنیت، بخش اصلی طراحی خطوط حمل‌ونقل است. کشورهای مختلف جهان نیز برای رسیدن به این دو ویژگی، با هم در رقابتند. اما در این میان، نکته دیگری که می‌تواند امتیاز ویژه باشد، طراحی خطوط مترو، اعم از ورودی، سالن‌ها، تابلوها، رنگ‌ها و نقش‌ها و... است. بخشی از متروی استرالیا که در سال 0202میلادی با طراحی جدید و ویژه راه‌اندازی شده است، ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد. درباره آن بیشتر بخوانیم و ببینیم.
مترو، وسیله نقلیه عمومی است. با این نگاه، نیاز به رعایت چارچوب‌های خاصی نیست اما از نگاهی دیگر، « عمومی بودن» مترو، یعنی اینکه برای رعایت حقوق دیگران باید چارچوب‌هایی را رعایت کرد.

مبارزه با کووید در شهر زیرزمینی

متروی تهران چگونه به جنگ با کرونا مشغول است
بیشتر از 18‌ماه است که «کرونا»، مهمان ناخوانده و شوم، بلای جان ما و عزیزانمان شده است.
آقای وزیر با مترو برو وزارتخونه!

آقای وزیر با مترو برو وزارتخونه!

ساختمان قدیم وزارت جهادکشاورزی را به‌خاطر دارید؟ آن ساختمان مرتفع در بلوار کشاورز را می‌گوییم.
کارت دعوت متروی لندن برای جنگل
کارت دعوت متروی لندن برای جنگل
متروی لندن به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین قطار‌های زیرزمینی جهان 1863میلادی با 270ایستگاه اصلی و 260ایستگاه فرعی حالا برای پاکسازی هوا دست به‌کار شده است.