04
شنبه 6 شهریور 1400
شماره 8299
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
همشهری چشم‌انداز گاو شیرده اقتصاد را بررسی می‌کند

راه و بیراه اوج‌گیری صنعت نفت ایران

انرژی
آیا جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم می‌تواند صنعت نفت ایران را از چالش‌ها و تنگناهای پیش‌رو به سلامت عبور دهد و با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در صنعتی که به‌گفته خود گاو شیرده کشور است، جلوی خشک‌شدن این منبع درآمدی را بگیرد و به تحریم‌ها پایان دهد؟
بازار مسکن سربه‌راه می‌شود؟

بازار مسکن سربه‌راه می‌شود؟

بخش زیادی از اتفاقات بازار مسکن ناشی از تحولات اقتصاد کلان است و بدون بازگشت اقتصاد به ریل ثبات و آرامش، اجرای سیاست‌های مسکنی با موفقیت بلندمدت مواجه نخواهد بود
مالیات بر عایدی مسکن، تنبیه مالیاتی خانه‌های خالی، ساخت یک‌میلیون مسکن در سال، احیای بافت‌های فرسوده، راه‌اندازی شرکت‌های اجاره‌داری حرفه‌ای و تأمین منابع جدید مالی برای حوزه مسکن به‌خصوص از طریق بازار سرمایه از مهم‌ترین سرفصل‌هایی است که در برنامه وزیر جدید راه‌وشهرسازی برای اصلاح مناسبات بازار مسکن مدنظر قرار گرفته؛ آیا بازار مسکن با این تدابیر سربه‌راه می‌شود؟
فروش سهام عدالت در دستورکار نیست
به‌دنبال انتشار خبر‌هایی در مورد آزاد‌سازی‌ سهام عدالت از هفته جاری سازمان بورس اعلام کرد: برنامه‌ای برای فروش خرد سهام عدالت در دست اجرا ندارد و این موضوع با توجه به شرایط حاکم بر بازار به‌صورت بلوکی انجام خواهد شد.
آب
فقط 55‌روز تا پایان سال آبی 1400-1399 باقی‌مانده و آمارهای رسمی همچنان از پایداری خشکسالی حکایت می‌کند. براساس اطلاعات وزارت نیرو، میزان بارندگی‌های امسال 51درصد کمتر از سال قبل است و ذخیره آب در مخازن سدها به 43درصد ظرفیت آنها نیز نمی‌رسد.