• شنبه 6 شهریور 1400
  • السَّبْت 19 محرم 1443
  • 2021 Aug 28

دانشگاه رفتن از سکه افتاد

8 فرضیه درباره داوطلبانی که قید انتخاب رشته را می‌زنند
درحالی‌که تصور عمومی و غالب جامعه این است که رقابت سنگینی برای تصاحب صندلی دانشگاه‌ها در ایران وجود دارد و اغلب داوطلبان در صف ورود به آموزش عالی هستند، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که 52درصد داوطلبان کنکور سال1400 که مجاز به انتخاب رشته شده بودند، از این کار صرف‌نظر کرده و عطای ورود به دانشگاه را به لقایش بخشیده‌اند.

حکایت رنج ادامه‌دارخوزستان

خوزستان40 روز بعد از اعتراضات مردم به مشکلات معیشتی، بی آبی، خشکسالی و... میزبان نخستین سفر ریاست‌جمهوری سیزدهم در روز جمعه5شهریور بود.اگرچه مشکل آب آشامیدنی در تعدادی از روستاها رفع شده اما بی‌آبی هنوز گریبانگیر مناطق زیادی از این استان است و خشکیدگی رودها و تالاب‌ها همچنان ادامه دارد.

خوزستان؛ تشنه نگاه ویژه

خوزستان را می‌توان نمونه‌ای کوچک از کل کشور دانست که به‌رغم برخورداری از قابلیت‌های ملی و جهانی، شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی آن همتراز استان‌های محروم کشور است.

دولت چگونه امیدآفرینی کند؟

یکی از مسائلی که در کشور ما به‌دلیل تکرار آن به سنت تبدیل شده این است که در بازه زمانی خیلی کوتاهی پس از شکل‌گیری دولت‌ها آن اعتماد مردم و امیدواری اجتماعی ایجاد شده در ابتدای شکل‌گیری دولت از میان می‌رود و مردم ناامید می‌شوند.

آمریکا در تله کابل

آرزوی آمریکا برای خروج بی‌دردسر از کابل، با حمله مرگبار در فرودگاه این شهر نقش بر آب شد و حالا دولت جو بایدن، درگیر مبارزه در جبهه جدیدی در افغانستان شده و وعده داده از گروه داعش شاخه خراسان انتقام بگیرد.

6 تهدید تغییراقلیم برای ایرانیان

تغییر اقلیم این روزها آنقدر دامنه خود را در ایران گسترش داده که در همه عرصه‌های منابع طبیعی کشور اثر مشهودی دارد.
گزارش همشهری از تأثیر احتمالی برنامه‌های مسکنی وزیر جدید راه‌وشهرسازی

بازار مسکن سربه‌راه می‌شود؟

مالیات بر عایدی مسکن، تنبیه مالیاتی خانه‌های خالی، ساخت یک‌میلیون مسکن در سال، احیای بافت‌های فرسوده، راه‌اندازی شرکت‌های اجاره‌داری حرفه‌ای و تأمین منابع جدید مالی برای حوزه مسکن به‌خصوص از طریق بازار سرمایه از مهم‌ترین سرفصل‌هایی است که در برنامه وزیر جدید راه‌وشهرسازی برای اصلاح مناسبات بازار مسکن مدنظر قرار گرفته؛ آیا بازار مسکن با این تدابیر سربه‌راه می‌شود؟

نباید به مردم امید واهی داد