6o7
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397
شماره 7374
ضمیمه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
12 اردیبهشت سال جاری مصادف است با صد و بیست و دومین سال ترور ناصرالدین شاه قاجار. فرمانروایی که به گفته لردکرزن وزیر امور خارجه بریتانیای کبیر در فاصله قتل نادر تا آن زمان مقتدرترین پادشاه ایران به شمار می‌رفت.
فیلم‌ها و فیلمنامه‌هایی که کامبوزیا پرتوی در این سال‌ها ساخته و نوشته هر یک به گونه ای درباره آدم‌های آشنای دوروبرمان بوده‌اند؛ افرادی با دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و دلمشغولی‌های خاص خودشان.
غزاله علیزاده در کلاس نهم درس می‌خواند. سه سالی است کار تئاتر را به صورت حرفه‌ای شروع کرده است. او سال گذشته با تئاتر «اندرونی» توانست مقام دوم جشنواره آموزشگاه پانیذ را که سالی دوبار در حوزه کودک و نوجوان برگزار می شود به دست آورد.
در نقش‌هایشان غرق شده‌اند! حس و حال خوبی به مخاطب منتقل می‌کنند. صحنه با حضورشان رنگ و بوی دیگری دارد. صداهای دورگه نوجوان‌های 14 تا 16 ساله، رنگ و لعاب دیگری به تالار محراب داده است.
دکتر آذر چهره نام آشنای رادیو و تلویزیون، سال‌هاست که در حوزه زبان و ادبیات فارسی فعالیت دارد. دکتر آذر با برنامه «مشاعره» در میان بینندگان شناخته شد و اکنون مدیر گروه دکترای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علوم و تحقیقات است.
از سه شنبه هفته آینده 18 اردیبهشت هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم «کن» به عنوان مهم ترین جشنواره سینمایی جهان کارش را در فرانسه آغاز می‌کند و طی ده روز، شهر ساحلی کن میزبان بسیاری از بزرگان عرصه سینما در بخش‌های مختلف خواهد بود.
گفت‌وگو با عادل فردوسی‌پور به بهانه رونمایی از ترجمه جدیدش در نمایشگاه کتاب

دنبال کتاب فوتبالی‌ام اما نیست!

خوشحال باشیم یا نباشیم، در سال‌های اخیر پرفروش‌‌ترین کتاب‌ها، به اسم یک چهره سرشناس هنر و سینما گره خورده. از «تاریخ عشق» نیکول کراوس که ترانه‌ علیدوستی، ستاره سینما ترجمه‌اش کرده تا «مجموعه داستان سه قصه» به قلم ایرج طهماسب و البته «هنر شفاف اندیشیدن» با ترجمه عادل فردوسی‌پور، گزارشگر فوتبال و مجری برنامه پرطرفدار 90.
توقف در میانه راه ابریشم

توقف در میانه راه ابریشم

در این شماره می‌خواهیم به آسیای میانه و پایتخت سرزمین کهن ازبکستان برویم. سرزمینی که داستانی دراز در دل خود دارد؛ چه سمرقند و بخارای معروف که فرهنگی غنی را در خود پرورده و چه تاشکند؛ پایتخت آن که به تنهایی گفتنی‌های فراوانی دارد
شلیته‌پوش‌های مینیاتوری
شلیته‌پوش‌های مینیاتوری
چه کسی فکرش را می‌کرد بود و نبودِ ما آدم‌ها را با مترِ شما اندازه بگیرند، «شلیته پوش‌های مینیاتوری!»؟ ما فقط فکر می‌کردیم دامن رنگینِ شما کنارِ آن نشست و برخاستِ شرمگین تان چقدر زیباترتان می‌کند.
یکی از آن به عنوان بهشت ایران یاد می‌کند، دیگری به نام سرزمین رویاها. جایی که دشت‌های سرسبز کوهپایه‌ای آن، نوید زندگی آرام به دور از هرگونه دغدغه و هیاهوی زندگی شهری را به رخ می‌کشند. سرزمینی ییلاقی که نامش سوباتان است
PDF ضمیمه ۶و۷
کوتاه ضمیمه ۶و۷
کتاب جدید رضا امیرخانی با صف فروش آن پشت در کتابفروشی افق در خیابان انقلاب، و حتی صف دوستدارانش برای خرید کتاب امضاشده او در شهرهای دیگر، نیمه‌های زمستان پارسال بود که حسابی سر و صدا کرد.
همیشه یکی از جذابیت‌های نمایشگاه کتاب‌هایی است که ناشران برای اولین بار عرضه می‌کنند و با گرفتن مراسم رونمایی و جشن امضا افراد زیادی را راهی غرفه‌های خود می‌کنند. ناشران امسال با وجود افزایش قیمت دلار، و به تبع آن، افزایش قیمت کاغذ و هزینه‌های چاپ و صحافی، باز هم کارهای نویشان را به نمایشگاه رساندند تا برای مخاطب‌های قدیمی‌شان اثری نو عرضه کنند. اینجا به چند عنوان از آثار مهم اشاره کرده‌ایم.