4
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397
شماره 7374
جامعه
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حمایت‌های مالی از فرزندان شهدا در قوانین

ایثارگران بدانند
برابر قوانین حاکم بر نیروهای مسلح، حقوق مستمری‌بگیران به‌طور مساوی بین آنان تقسیم می‌شود و در صورت فوت هریک از مستمری‌بگیران یا از دست‌دادن شرایط دریافت مستمری، سهم او به سهم سایر مستمری‌بگیران افزوده خواهد شد.
ویژه
معلمی حرفه‌ای است در تداوم راه انبیا و اولیای الهی. حرفه‌ای که هنر انسان بودن و انسانی زیستن را به کودکی که درک و شناخت ابتدایی نسبت به محیط و پیرامون خود و فلسفه حیات دارد می‌آموزد.
نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری فعالیت یک میلیون و 200هزار کارگر ساختمانی در کشور، گفت: 135هزار کارگر در کشور بیمه ندارند.
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، از وجود ریزگردها، آب آلوده و مواد شیمیایی حاصل از دوران جنگ و حفاری‌های کنونی به‌عنوان مهم‌ترین عوامل رشد آمار سرطان در استان خوزستان یاد کرد.

آموزش «زبان مادری» مسکوت مانده است

همشهری آموزش زبان مادری را در مدارس با وجود تأکید قانون اساسی و رئیس جمهور بررسی می‌کند
گزارش
«آموزش زبان مادری»، دغدغه بسیاری از فعالان فرهنگی و مردم برخی مناطق کشور مانند استان‌های کردنشین و آذری‌زبان است. آنها معتقدند که باید زبان اول هر منطقه در کنار زبان فارسی با آموزش‌های رسمی در مدارس و دانشگاه‌های کشور حفظ شود

بررسی تردد از مرزهای دریایی در اربعین با طرف عراقی

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از تصویب اکثر بندهای پیش‌نویس تفاهمنامه همکاری ایران و عراق برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.
تجمع برخی کارگران و بازنشستگان در روز کارگر
صبح روز سه‌شنبه به مناسبت روز کارگر، جمعی از کارگران و بازنشستگان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
زیست‌بوم
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دیروز به همشهری خبر داد که هفته گذشته نامه درخواست اجرایی شدن تعطیلات زمستانی را برای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال کرده است.