عرق سرد در امتداد من ساخته پیشین سهیل بیرقی هست و نیست.بیرقی که با من نامش را سر زبانها انداخت و در میان مخاطبان و منتقدین جایی برای خودش باز کرد این بار هم با تکیه بر همان مزیتهایی که فیلم من را جالب توجه کرده بود، سراغ ساخت عرق سرد رفته است.
عرق سرد میتوانست یک مانیفست تصویری باشد، اگر سازندهاش سودای تبدیل شدن به مصلح اجتماعی را داشت. میتوانست نبرد دیو و فرشتهای را تصویر کند که با دیدن اولی بغض کنیم و دومی نفرتمان را برانگیزد.
منیژه حکمت پس از گذشت 11 سال از ساختهشدن«سه زن» در مقام کارگردان، دست به تولید«جاده قدیم» زده. مهتاب کرامتی در این فیلم نقش پیچیدهای ایفا کرده است. بازیای که بدون شک میتواند مورد توجه و تأکید قرار گیرد و درباره آن بحث و گفتوگوهای فراوانی دربگیرد. با منیژه حکمت فیلمساز، تهیهکننده و فیلمنامهنویس و مهتاب کرامتی بازیگر و تهیهکننده درباره«جاده قدیم»، سینمای اجتماعی و جشنواره فجر به گفتوگو نشستهایم.
«بمب؛ یک عاشقانه» به نویسندگی و کارگردانی پیمان معادی دومین فیلم این نویسنده- کارگردان پس از «برف روی کاج ها» است که فیلمنامه آن قبل از ساخت، جایزه بهترین فیلمنامه را سال 1393از جشنواره آسیا- پاسیفیک دریافت کرد.
«کامیون» کامبوزیا پرتوی یک فیلم جادهای با ترکیبی بسیار دور از ذهن است؛ یک راننده کامیون کرد ایرانی از ایلام، یک دختر جوان آواره ایزدی که کردی راننده را نمیفهمد و پسربچهای که رابط بین این دو است اما فارسی نمیفهمد