21
یکشنبه 15 بهمن 1396
شماره 7314
پرونده
23023683
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
عرق سرد  در امتداد  من  ساخته پیشین سهیل بیرقی هست و نیست.بیرقی که با  من  نامش را سر زبان‌ها انداخت و در میان مخاطبان و منتقدین جایی برای خودش باز کرد این بار هم با تکیه بر همان مزیت‌هایی که فیلم من را جالب توجه کرده بود، سراغ ساخت عرق سرد رفته است.
علیرضا زرین‌دست، یک مدیر فیلمبرداری مولف است. کار او با حرکات پیچیده دوربین و نورهای خاص شناخته می‌شود.
بهرام توکلی چند سال پیش در گفت‌وگوی بلندی با حسین معززی‌نیا خاطره جالبی از نخستین سال‌های جوانی‌اش تعریف کرد
جشنواره فیلم فجر بعد از سی‌وشش سال هنوز خانه‌به‌دوش است.
عرق سرد  می‌توانست یک مانیفست تصویری باشد، اگر سازنده‌اش سودای تبدیل شدن به مصلح اجتماعی را داشت. می‌توانست نبرد دیو و فرشته‌ای را تصویر کند که با دیدن اولی بغض کنیم و دومی نفرت‌مان را برانگیزد.
مهتاب کرامتی و منیژه حکمت از«جاده قدیم» می‌گویند

فیلم اجتماعی باید مسئولانه و با تعهد باشد/ خودم را به چالش کشیدم

گفت وگو
منیژه حکمت پس از گذشت 11 سال از ساخته‌شدن«سه زن» در مقام کارگردان، دست به تولید«جاده قدیم» زده. مهتاب کرامتی در این فیلم نقش پیچیده‌ای ایفا کرده است. بازی‌ای که بدون شک می‌تواند مورد توجه و تأکید قرار گیرد و درباره آن بحث و گفت‌وگوهای فراوانی دربگیرد. با منیژه حکمت فیلمساز، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس و مهتاب کرامتی بازیگر و تهیه‌کننده درباره«جاده قدیم»، سینمای اجتماعی و جشنواره فجر به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
ادای دین عاشقانه به دورانی رعب‌آور

ادای دین عاشقانه به دورانی رعب‌آور

«بمب؛ یک عاشقانه» به نویسندگی و کارگردانی پیمان معادی دومین فیلم این نویسنده- کارگردان پس از «برف روی کاج ها» است که فیلمنامه آن قبل از ساخت،  جایزه بهترین فیلمنامه را سال 1393از جشنواره آسیا- پاسیفیک دریافت کرد.
«کامیون» در راه مانده
«کامیون» در راه مانده
«کامیون» کامبوزیا پرتوی یک فیلم جاده‌ای با ترکیبی بسیار دور از ذهن است؛ یک راننده کامیون کرد ایرانی از ایلام، یک دختر جوان آواره ایزدی که کردی راننده را نمی‌فهمد و پسربچه‌ای که رابط بین این دو است اما فارسی نمی‌فهمد