۲
یکشنبه 15 بهمن 1396
شماره 7314
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

از کنایه لاریجانی به نوبخت تا استفاده نمایندگان از میکروفون همدیگر

در حاشیه بودجه
دیروز دومین روز بودجه‌ای بهارستان بود. نمایندگان در2 نوبت صبح و عصر - قریب به 8ساعت - بررسی جزئیات لایحه بودجه را در دستور کار داشتند.
ویژه
یادگار امام گفت: اگر مطابق اسلام عمل می‌شد همه حاکمان باید با پذیرش عمومی مردم به مسند قدرت می‌نشستند و در طول تصدی حکومت هم هیچگاه از نظارت عمومی مردم یعنی امر به معروف و نهی از منکر بی‌نیاز نبودند.
عباس عبدی در سلسله نشست‌های انقلابی به نام محرومان گفت: ما با بخشی از انقلاب که می‌خواهد مردم را تربیت کند،  مشکل داریم. از طرفی می‌گوییم این انقلاب را مردم انجام دادند بعد یک عده می‌خواهند این مردم را تربیت کنند. فلسفه پیامبری تربیت است. کسی که بر اثر انقلاب آمده نباید کسی را تربیت کند.
رسانه
نشریه «صدا» به بهانه بارش اخیر برف در تهران و اختلال در تردد شهروندان در معابر شهری، نوشته که تهران در زمان بروز حوادث غیرمترقبه آبستن اتفاقات وحشتناکی است و تمامی تاسیسات شهری و شبکه‌ها و قنات‌هایی که زیر زمین رها شده‌اند، در زمان حادثه‌ای همچون زلزله عاملی برای افزایش خسارات و کشتار خواهند بود.

برای گفت‌وگوی ملی در سطوح بالای کشور تصمیم‌گیری شود

پیشگامی رئیس‌جمهور برای گفت‌وگوی ملی لازم است اما کافی نیست
گفت و گو
بیش از یک سال است که ایده گفت‌وگوی ملی با عناوین مختلفی چون وحدت یا آشتی ملی از سوی چهره‌های اصلاح طلب مطرح می‌شود. حل چالش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی محوری است که اصلاح طلبان را برای نشستن مقابل اصولگرایان بر سر یک میز مصر کرده است
دولت
اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح کارخانه فولاد چادرملو و واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سرو، گفت: اگر بنگاه‌های ما می‌خواهند برای توسعه از دنیا پول بگیرند و کالایشان را در بازارهای بین‌المللی عرضه کنند و فناوری‌های جدید به‌دست آورند، نیازمند سیاست خارجی هستند که منحصراً در اختیار دولت‌هاست اما عامل تعیین‌کننده در حرکت بنگاه‌های اقتصادی است.