28
یکشنبه 15 بهمن 1396
شماره 7314
دانش‌وفناوری
23023629
02123023913
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پروژه‌های فضایی کشور؛ نیازمند بودجه

یادداشت
گسترش فناوری در هر کشوری باعث رشد آن منطقه می‌شود. تمام کشورها بر این نکته واقف هستند و به همین دلیل، ‌در طول سال‌ها هر کشوری که به یک فناوری در حوزه‌ فناوری‌های برتر دست پیدا کرده، آن را به دیگران انتقال نداده است.
گزارش
بانک مرکزی پس از چند سال تلاش اکنون به‌صورت قاطع تصمیم گرفته تا تراکنش‌های مالی روی بستر مشهور یو‌اس‌اس‌دی را حذف کند؛همان کدهای ستاره و مربعی که بسیاری از مردم برای خرید شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری یا کارهای دیگر سال‌ها با آن آشنا بوده‌اند.

غوغای ماهواره‌های ایرانی در فضا

وزیر ارتباطات در مراسم روز ملی فضا درباره چند ماهواره ایرانی و پرتاب قریب‌الوقوع آنها حرف زد. کدام ماهواره‌های ایرانی در نوبت پرتاب هستند و چه کاربردهایی دارند؟
گزارش
وزیر ارتباطات روز گذشته در مراسم ملی روز فناوری فضایی از آخرین پروژه‌های فضایی ایران سخن به میان آورد. تازه‌ترین تجربه ایران در حوزه فناوری‌های آسمان، بالن اینترنتی بود که به گفته آذری جهرمی، 2بار به‌طور موفقیت‌آمیز موردآزمایش قرار گرفت و برنامه‌هایی برای افزایش تعداد آنها به 31عدد در دست تهیه است.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
درحالی‌که چند هفته قبل ارزش هر واحد بیت‌کوین به حدود 19هزار دلار و بیشتر رسیده بود، امروز با رسیدن این میزان به زیر 8500دلار به‌نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌های کارشناسان درست بوده و حباب بیت‌کوین در حال ترکیدن است.