• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 10 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159542
+
-

ماسک، توییتر را خنثی می‌کند

فناوری
ماسک، توییتر را خنثی می‌کند

با موج غیرفعال شدن اکانت‌های چپ‌گرا در توییتر، ایلان ماسک درنظری که شب گذشته منتشر شد، گفت توییتر باید از نظر سیاسی بی‌طرف باشد. به گزارش گاردین، توییتر تأیید کرد در روزهایی که پیشنهاد خرید 44میلیارد دلاری ماسک توسط هیأت مدیره این شرکت پذیرفته شد، صدها هزار کاربر، حساب‌های خود را در این سایت بستند که منجر به کاهش تعداد دنبال‌کنندگان برای سیاستمداران چپ گرا ازجمله افراد مشهوری مانند باراک و میشل اوباما و جرمی کوربین شده است.
در همین حال، اینفلوئنسرهای جناح راست مانند مارجوری تیلور گرین، نماینده راست افراطی کنگره، بوریس جانسون و تد کروز همگی با ثبت نام کاربران جدید برای این سرویس، دستاوردهای بزرگی داشته‌اند.
ماسک در جدیدترین سری توییت‌هایی که در مورد این پلتفرمی که امیدوار است به مالکیت خصوصی درآید، نشان داده است که به‌دنبال سیاسی کردن توییتر نیست. او چندی پیش توییتی با این مضمون زده بود: برای اینکه توییتر سزاوار اعتماد عمومی باشد، باید از نظر سیاسی بی‌طرف باشد، که در واقع این یعنی هر دو طرف راست افراطی و چپ افراطی به یک اندازه در تیررس خواهند بود.
در اظهارات قبلی، ماسک به صراحت در مورد تمایل خود برای ترویج آزادی بیان در توییتر صحبت کرده و گفته بود مخالف سانسور کردن فراتر از قانون است. او در یک توییت دیگر، نوشته بود: اگر مردم خواهان آزادی بیان کمتری هستند، از دولت می‌خواهند قوانینی را در این زمینه تصویب کند. بنابراین، فراتر رفتن از قانون مغایر با خواست مردم است.
اظهارات او به‌عنوان انتقاد از سیاست‌های اعتدالی موجود توییتر، به‌ویژه آنهایی که بر جناح راست ایالات‌متحده تأثیر گذاشته‌اند، تفسیر شده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال 2021به‌دلیل نقشی که در تشویق هجوم به ساختمان کنگره آمریکا داشت، از حضور در این شبکه اجتماعی محروم شد.
اما به اعتقاد ماسک، تغییرات او بر همه کاربران تأثیر می‌گذارد. او در پاسخ به بن شاپیرو، یکی از شخصیت‌های رسانه‌ای راست‌گرا، گفت: حملات به‌شدت و سریع، به‌طور عمده از سمت حزب چپ انجام می‌شوند، که جای تعجب نیست. با این حال، باید بگویم که راست‌ها هم من را بی‌نصیب نگذاشته‌اند.
توییتر در سه ماهه اول سال جدید 229میلیون کاربر روزانه داشت که نسبت به 214.7میلیون کاربر در سه ماه گذشته افزایش داشت. این افزایش اندکی بیشتر از انتظار تحلیلگران بود. توییتر در گزارشی که ممکن است یکی از آخرین گزارش‌های درآمدی خود به‌عنوان یک شرکت سهامی عام باشد، همچنین اعلام کرد که درآمدش در سه ماهه اول به 1.2میلیارد دلار رسیده است که نسبت به 1.04میلیارد دلار در سال قبل اما کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید