08
یکشنبه 27 شهریور 1401
شماره 8594
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اهمیت بی[‌ژان لوک] گدار به آب نزدن

باشگاه نویسندگان
هفته گذشته خبر درگذشت ژان لوک گدار، یکی از مشهورترین فیلمسازان فرانسوی قرن بیستم و از قله‌های جنبشی در سینما با عنوان «موج نوی فرانسه» که جنبشی تأثیرگذار بود، منتشر شد.
ویژه
تا مغازه خلوت است، دارم از بوستان سعدی برای اول هر فصل پایان‌نامه دخترم، یکی دو بیت انتخاب می‌کنم.
سال‌هاست هرکدام از تیم‌های ملی یا ورزشکاران ما_ در ورزش‌های انفرادی_ در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند، کارشناسان و مجریان تلویزیونی جمله ثابتی را پیش از آغاز مسابقه یا در خلال آن به زبان می‌آورند: «اگر فعل خواستن را صرف کنند / کند، حتما پیروز می‌شوند / می‌شود.»
گرینویچ
تولد نوزادان در جا و زمان نادرست، بخشی از تاریخ بشر بوده و همیشه در حال تکرار است.

جاماندگان بیقرار

جاماندگان بیقرار
میمون در کلاس درس

میمون در کلاس درس

حیوانات گاهی با حضور غیرمنتظره و رفتارهای بامزه‌شان انسان را غافلگیر می‌کنند، درست مثل یک میمون در هند که حضورش در یک جای عجیب، باعث شده تا حسابی در شبکه‌های اجتماعی در هند معروف شود.
حمله 200میلیاردی
حمله 200میلیاردی
پایان تابستان در انگلیس، می‌تواند شروع خیلی از چیزها برای مردم این کشور باشد اما آنها فعلا در دو سه هفته آینده، باید بیشتر از هر چیز نگران حمله 200میلیاردی «بابا لنگ‌درازها» به خانه‌هایشان باشند.
سده‌هاست از قله رفیع اوج ادبیات فارسی گذشته‌ایم و هرگز به شکوه و جلال فردوسی و سعدی و حافظ، نزدیک هم نشده‌ایم اما چشمه‌ای که آن دوران جوشیده، نه فقط همچنان ما را سیراب می‌کند، که بخشی از ادبیات دنیا هم وامدار جوشش ناتمام آن است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
گاهی آدم‌ها با یک نگاه عاشق می‌شوند. نه‌تنها عاشق، که چنان شوریده و آشفته می‌شوند که خوردن و خوابیدن را هم فراموش می‌کنند.
چندین روزنامه به زبان‌های مختلف هستند که تأثیر زیادی بر روزنامه‌نگاری دنیا گذاشته‌اند و الگوهایی جهانی به‌شمار می‌روند؛ یکی از اینها، نیویورک‌تایمز است.