07
یکشنبه 27 شهریور 1401
شماره 8594
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نیویورک تایمز در صفحه اول خود تصاویری از روستاییان پاکستانی منتشر کرده که همچنان درگیر سیل و آوارگی بعد از آن هستند.
آغاز استخراج گاز از میدان کاریش خط قرمز ماست. تهدیدات دشمن هیچ تأثیری بر ما ندارد، چشممان بر کاریش است و موشک‌هایمان به سمت میدان کاریش نشانه رفته است.
جهان‌نما
40سال قبل، اواخر تابستان سال1982، گروهی از شبه‌نظامیان لبنانی وابسته به حزب راستگرا و افراطی فالانژ لبنان به‌مدت 3روز از ۱۶ تا ۱۸سپتامبر زیرنظر سربازان صهیونیست، هزاران مرد و زن و کودک را در 2اردوگاه «صبرا» و «شتیلا» واقع در جنوب بیروت سلاخی کردند.

خیزش شانگهای از سمرقند

نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند نشان داد که یک نظم نوین جهانی غیرغربی در حال شکل‌گیری است
گزارش
نشست سازمان‌ همکاری شانگهای به ریاست ازبکستان در شهر سمرقند با حضور رهبران بلوک شرق برگزار شد. گرچه اغلب رسانه‌های غربی با اشاره به اختلافات میان اعضا ازجمله درگیری‌های مرزی تاجیکستان و قرقیزستان، تنش‌های پاکستان و هند، یا زمزمه‌های نارضایتی هند و چین از جنگ روسیه در اوکراین از ناتوانی این سازمان در تشکیل بلوک ضدغرب نوشته‌اند.

نزدیکی آنکارا و دمشق با کارت تشویق مسکو

روسای سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی ترکیه و سوریه جلسات متعددی را با هم در دمشق برگزار کرده‌اند. وبگاه العربی جدید با اعلام این خبر گفته است که برگزاری این جلسات در پی تلاش‌های روسیه برای تشویق برقراری روابط بین آنکارا و دمشق صورت گرفته است.
سونامی گرسنگی در جهان
«دیوید بیزلی»، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد هشدار داده است که 345میلیون نفر در جهان در وضعیت اضطراری گرسنگی به‌سرمی‌برند. این مقام مسئول سازمان ملل گفته که جهان با «یک وضعیت اضطراری گسترده و بی‌سابقه» روبه‌روست.