16
یکشنبه 27 شهریور 1401
شماره 8594
بازار
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چند ابهام در مسیر شفافیت تسهیلات کلان

یادداشت
بند د تبصره16 قانون بودجه امسال، درباره شفافیت تسهیلات کلان بانکی است.
ویژه
مصطفی قمری‌وفا، سخنگوی بانک مرکزی اعلام کرد: به‌زودی قیمت خرید و فروش ارز به مردم با نرخ توافقی به تفکیک هر یک از صرافی‌ها برای اطلاع عموم منتشر خواهد شد.
محمد قربانی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه قیمت برنج تقریبا نهایی و این هفته اعلام می‌شود گفت: وزارت جهادکشاورزی وارد فرایند خرید در بازار برنج می‌شود .
محمد کشتی‌آرای، نایب‌رئیسه اتحادیه طلا و جواهر گفت: فروش در فضای مجازی اعم از شبکه‌های اجتماعی ازجمله اینستاگرام برای کسانی‌که جواز از اتحادیه طلا و جواهر گرفته و مجوز اتحادیه کسب‌وکار مجازی را داشته باشند، مجاز است.
میادین
نرخنامه جدید میادین میوه و تره‌بار شهرداری از کاهش قیمت گوشت گوسفندی در میادین حکایت دارد.

پایان آشفتگی ‌همتا در بازار موبایل؟

در شرایطی که قطع ارسال پیامک رجیستری از سامانه همتا در یک هفته گذشته بازار موبایل را آشفته کرده، مسئولان وزارت صمت وعده داده‌اند مشکل امروز حل می‌شود
گزارش
مسیر ارسال پیامک رجیستری گوشی‌‌های تلفن همراه از سامانه همتا در طول یک هفته تا 10روز گذشته دچار اختلال شدید بوده است. هرچند وزارت صمت در آخرین ساعات تنظیم این گزارش در پاسخ به پیگیری‌های همشهری اعلام کرده‌‌ این مشکل «فعلا» برطرف شده، اما تا زمانی که معاملات امروز بازار موبایل آغاز نشود، نمی‌توان از صحت و سقم این خبر اطمینان حاصل کرد.

مسیری تازه برای تامین مالی تولید

به‌گفته رئیس‌کل بانک مرکزی از هفته جاری امکان استفاده از اوراق گام در بورس کالا فراهم می‌شود
در شرایطی که یکی از چالش‌های بنگاه‌های اقتصاد ایران تامین پول است، رئیس ‌کل بانک مرکزی، از نهایی شدن دستورالعمل استفاده از ابزارهای تامین مالی اعتباری در معاملات بورس کالا خبر داد.
تغییرات قیمت مایع ظرفشویی
بررسی تغییرات 5ماهه مایع ظرفشویی نشان می‌دهد در فاصله اردیبهشت تا شهریور امسال بعضی شرکت‌های تولیدکننده قیمت محصولات خود را تا 60درصد افزایش داده‌اند.
PDF بازار
کوتاه بازار
پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس گفت: سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی، ۲میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲هزار تومانی یک میلیون و 100 هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
با اقدامات جهادی با کمترین مشکل، سوخت‌گیری در جایگاه‌ها جریان دارد.