08
چهار شنبه 22 تیر 1401
شماره 8542
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دعای فرشته؛ مبارزه درونی

آنجلوس _L’Angélus_ یا دعای فرشته، یکی از تابلوهای مذهبی جهان است که حدود 165سال پیش توسط هنرمند فرانسوی «ژان فرانسوا میه» خلق شده و در موزه اُورسی پاریس نگهداری می‌شود. «آنجلوس» تابلوی نقاشی با محوریت ارادت روستایی است...
ویژه
زنا زود پیر می‌شن، می‌دونی چرا؟ چون عروسک بازی شونم جدیه، رو عمرشون حساب می‌شه.
جغرافیای شهر را گم کرده بود. فقط می‌دید که می‌دوند.
گرما

اول آخر

دیوارهای راز

کسب‌وکار بی‌مزد اما پرسود

خیلی‌ها توی کتاب‌ها زندگی می‌کنند؛ در همان دنیای خواب و خیال. وسط هزار جور مشغله و کار و زندگی و قسط و... غرق می‌شوند توی داستان‌ها. بیشتر آنهایی که از واقعیت متنفرند و آدم‌های واقع‌بینی نیستند، انتخابشان زندگی  با کتاب است.
بر بلندی‌های بادگیر
بر بلندی‌های بادگیر
معماری کویری ایران نه‌تنها در سطح ملی ارزش و میراث فرهنگی قابل تاملی محسوب می‌شود بلکه در سطح جهانی نیز ویژگی‌های کارکردی و زیبایی‌شناسانه آن‌  متمایز شناخته شده تا جایی که سازمان جهانی یونسکو اقدام به ثبت بافت تاریخی یزد در سال1394 به‌عنوان میراث جهانی کرد.
ولز: سنجاب‌های خاکستری بلای جان درختان و همچنین سنجاب‌های قرمزکه بومی بریتانیا هستند، شده‌اند اما حالا محققان دولتی بریتانیا برای کنترل جمعیت سنجاب‌های خاکستری چاره‌ای اندیشیده‌اند که براساس آن داروهای ضدبارداری از طریق غذا به سنجاب‌ها خورانده شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«من از اول با خودم شرط کرده بودم هر طوری شده تئاتری بشوم. حتی شاگرد ویولن آقای ذوالفنون بودم. وقتی ایشان می‌دید من کلاس حسین خیرخواه هم می‌روم، به من می‌گفت برو آن‌جا.