23
چهار شنبه 22 تیر 1401
شماره 8542
اندیشه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
کتاب «چهل‌‌ویکم» رمانی است ادبی و تاریخی که به فرمان کشف حجاب و یکسان‌سازی‌ پوشش توسط رضاشاه اشاره دارد.
آنچه در ادامه می‌خوانید بخش‌هایی از مصاحبه شیخ احمد امینی نجفی، فرزند علامه امینی ره مؤلف کتاب گرانقدر« الغدیر» است که از کتاب الغدیر و رنج‌های مرحوم علامه در تألیف این کتاب ارزشمند گفته است.
اندیشمندان مسلمان
آیت‌الله العظمی جوادی آملی: توده مردم را خواص اداره می‌کنند، و خواص را اَخص رهبری می‌کنند.

لباس را خداوند برای انسان فرستاد

درنگی کوتاه به 3نوع پوشش در بیان قرآن‌کریم
اندیشه قرآن
بسیاری از ما به واسطه وجود روایت رسمی و فراگیر از انسان اولیه، گمان می‌کنیم آدم و حوا به‌عنوان آغازکنندگان نسل انسان، در بدوی‌ترین حالت ممکن و نقطه صفر هرگونه تجربه زیست مدنی قرار داشته‌اند.
مسئله حجاب؛ «پازلی که قطعاتش گم شده است»

مسئله حجاب؛ «پازلی که قطعاتش گم شده است»

شاید همه ما به این سؤال فکر کرده‌ایم که بالاخره وضعیت حجاب چه خواهد شد؟ قرار نیست اتفاق ویژه‌ای رخ دهد؟ برنامه‌ریزی برای بهبود اوضاع صورت گیرد؟
چرا بدترین جنایات در تاریخ توسط خشکه‌مقدسان صورت گرفته است؟‌
چرا بدترین جنایات در تاریخ توسط خشکه‌مقدسان صورت گرفته است؟‌
استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری‌ره: به‌طور کلی افرادی که به دین می‌گروند و سپس بیرون می‌روند از افرادی که از اول گرایش پیدا نکرده‌اند خشن‌تر و ضد‌انسان‌تر می‌شوند.
PDF اندیشه
کوتاه اندیشه
خانمی که زندگی را جز این نمی‌داند که کار کند و حقوق بگیرد تا بتواند بهترین‌ها را تهیه کند و در بهترین‌ها آن را آماده کند و در بهترین‌ها از آن استفاده کند و نشان بدهد کسی که تمامی عمرش و عمق زندگی‌اش همین چند انگشت گرفتن و دوختن و پوشیدن و نمایش دادن و جالب بودن و درچشم‌ها نشستن است، آیا می‌تواند که خودش را در لباس محبوس کند و خودش را بپوشاند؟