11
چهار شنبه 22 تیر 1401
شماره 8542
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نتیجه نظرسنجی انجام شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد که اکثر سرمایه‌گذاران انتظار دارند قیمت بیت کوین کماکان در سیر نزولی قرار داشته باشد و محدوده 10هزار دلاری را تجربه کند
توییتر با انتشار یک ویدئو، قابلیت خارج شدن از منشن یا Unmentioning را برای همه کاربران فعال کرد. این قابلیت از ماه آوریل در حال آزمایش بود و اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تا منشن نام کاربری خود را از گفت‌وگوهایی که نمی‌خواهند، خارج کنند.
فناوری
اگرچه سیستم‌های هوش مصنوعی _AI_ تا امروز در بعضی از حوزه‌ها از انسان هم پیش افتاده‌اند، با این حال، در حوزه‌های دیگر مسیری طولانی پیش رو دارند تا بتوانند شبیه انسان عمل کنند.به گزارش ساینس آلرت، این مسیر می‌تواند به اندازه چند ماه پس از تولد نوزاد انسان هم باشد. به‌عنوان مثال، حتی نوزادان به‌طور غریزی می‌دانند شیئی که در زمانی کوتاه از پشت یک شیء دیگر عبور می‌کند، نباید ناپدید شود و در جای دیگری دیده شود.

هیجان جهانی برای تصاویر جیمز ‌وب

نخستین تصویر واضح و با کیفیت منتشر‌شده از تلسکوپ جیمز‌وب مربوط به 13میلیارد سال پیش و نزدیک به نقطه آغاز جهان را نشان می‌دهد که باعث اشک شوق بسیاری شده است
فضا
تکه کوچکی از کیهان، به نام SMACS 0723 با جزئیات دقیق توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب ثبت و سه‌شنبه در لحظه‌ای تاریخی به جهانیان نشان داده شد. در این تصویر نور بسیاری از کهکشان‌های چشمک‌زن به‌طور واضح مشخص است.