22
چهار شنبه 22 تیر 1401
شماره 8542
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: «با راه‌اندازی ۲۸خانه ایثار در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در استان‌های کشور محیطی مناسب در راستای سلامتی روحی و جسمی ایثارگران مهیا می‌شود.»
گزارش
اصفهان زادگاه شهید آیت‌الله دکتر سیدمحمد حسینی‌بهشتی است و خانه او در این شهر در خیابان شهید بهشتی و در کوچه‌ای به همین نام واقع شده است اما شهر تهران نیز از شهید بهشتی نشانه دارد؛ خانه‌ای ۲‌طبقه که در محله قلهک واقع است و سال۱۳۹1به دستور شهردار وقت تهران خریداری و با هدف آشنایی هر چه بیشتر با شخصیت و اندیشه‌های او در دستور کار تغییر کاربری به موزه قرار گرفت.

رهبر انقلاب با دیدن عکس‌هایم اشک ریخت

گفت‌وگو با «حمیدرضا نجف‌زاده»، که از 13سالگی عکاسی خبری را آغاز کرد
گزارش
او را به‌عنوان جوان‌ترین خبرنگار عکاس دوران جنگ می‌شناسند. متولد سال١٣٤٦ در تهران است و در یکی از محله‌های قدیمی جنوب شهر زندگی می‌کند. در دوران جنگ با وجود سن و سال کم پا به پای رزمنده‌ها در مناطق جنگی حضور داشته تا رشادت‌ها و جان‌فشانی آنان را با دوربینش ثبت و ضبط کند.
ماجرای دوئل شهید خرازی با ژنرال بعثی

ماجرای دوئل شهید خرازی با ژنرال بعثی

عملیات حالت فرسایشی به‌خود گرفته بود و انرژی و رمقی برای لشکر ۱۴ امام‌حسین ع باقی‌نمانده بود.
گوهرهای دوران دفاع‌مقدس در کنار دریاچه زریوار
مزار مطهر 4شهید گمنام دفاع‌مقدس در جانب شرقی دریاچه زریوار مریوان و در نزدیکی سنگر‌های رزمندگان اسلام، از اماکن زیارتی زائرین جبهه‌های شمال غرب است.
PDF ایثار و مقاومت
کوتاه ایثار و مقاومت
کتاب «نقبی بر درس‌ها و دستاوردهای جنگ؛ گفت‌وگو با فرماندهان و مسئولان جنگ» از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس منتشر شد.