24
سه شنبه 9 آذر 1400
شماره 8375
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مامان لطفاً بزرگ نشو...

به گواه آمارها، هر سال فاصله سنی مادران با فرزندانشان چند سالی افزایش پیدا می‌کند. مثالش می‌شود آماری که مرکز آمار ایران به تازگی منتشر کرده که نشان می‌دهد، اغلب موالید بهار سال گذشته، از مادران ۲۵ تا ۲۹ ساله متولد شده‌ بودند و بیشتر نوزادان بهار امسال مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله دارند.
ویژه
چندی پیش نتایج پژوهشی در ساینس‌آلرت نشان می‌داد که مقاومت ذهنی برخی افراد در برابر شاد زیستن ژنتیکی است و آنها برای ‌گذر از دوره‌های زمانی موقت یا ممتد اندوه، یک مانع بیشتر از دیگران پیش روی خود دارند.
امارات متحده عربی، برخی از قوانین در حوزه مواد‌مخدر را کاهش داده است و مجازات مسافرانی را که با محصولات حاوی تتراهیدروکانابینول، ماده محرک عصبی موجود در شاهدانه وارد این کشور می‌شوند، کاهش یافته است.
برای شروع می‌شود از چیزی گفت که هر کسی شاید آن را کله صبح ندیده باشد، شاید اصلا صبح را ندیده باشد، نقطه آغاز، ب، بسم‌الله روز.
هراس دنیا از سویه جدید
لای همه این داستان‌ها که خوانده‌ام، بین سکانس‌های سینمایی و زیر پلان‌های تلویزیونی که زل زده‌ام تا ته داستان، کمتر زمانی بوده که سر یک داستان غُر شوم و گوله، و تهش بریزم به هم. ولی یک جایی در انتهای فیلم ستودنی «مرا با نام خودت صدا بزن»، پدر و پسر، کاناپه‌ای، روبه‌روی هم می‌نشینند.
با کشف سویه جدید ویروس کرونا از کسانی که قصد سفر به آفریقای جنوبی و همچنین بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، زیمبابوه و موزامبیک را دارند، خواسته شده سفرشان را به تعویق بیندازند. فعلا یه چند روز بوتسوانا نرویم، نمی‌میریم! خودم یک کار خیلی خیلی واجب در کشور اسواتینی داشتم که فعلا منصرف شدم.

اول آخر

پاییز سعدآباد - عکس: منا عادل
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
برای کسانی که جنگ را بردند خوب تمام شد اما برای ما که باختیم بد تمام شد.
- شما نخستین آدمی هستین که به من می‌گین می‌تونم زندگیمو بسازم. مامان همیشه به من می‌گه تو عرضه هیچ کاری‌رو نداری.
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: به‌طور خاص برای شهر تهران ۷۵ تا ۸۰ درصد آلایندگی سهم منابع متحرک یا وسایل نقلیه است .