02
سه شنبه 9 آذر 1400
شماره 8375
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رهبری/ موافقت رهبرمعظم انقلاب با استعفای آیت‌الله جنتی

درپی استعفای آیت‌الله جنتی از ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی با تشکر از خدمات ایشان، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور را به مدیریت این شورا منصوب کردند. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام‌معظم‌رهبری، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
قضایی
طرح شکایات متعدد مجلس از ترک فعل دولتمردان سابق با اما و اگرهای رئیس قوه قضاییه چندان راه ساده‌ای پیش رو ندارد. غلامحسین محسنی اژه‌ای حداقل در 2سخنرانی در مورد ارسال پرونده‌های شکایت مجلس از دولت حسن روحانی به قوه قضاییه، تعیین تکلیف آنها را مشروط کرده است.
ایران و 1+4 دیشب در وین ارزیابی موفقی از شروع گفت و گوهای برجامی داشتند

گام اول لغو تحریم‌ها

دیپلماسی
عصر دیروز نخستین نشست از دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+4 در وین برگزار شد؛ مذاکراتی که برخلاف 6دور مذاکرات احیای برجام که در گراند هتل این شهر برگزار می‌شد در هتل کوبورگ آغاز شد.

روی خط سیاست/ توصیه وزیر کشور به استانداران

وزیر کشور در حاشیه مراسم تودیع معارفه استاندار خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: استانداران باید در مدار توسعه گام بردارند. به‌گزارش ایسنا، احمد وحیدی گفت: استانداران مسئولیت‌های مختلفی برعهده دارند، اما مهم‌ترین مسئولیت آنها حفظ وفاق، همبستگی و فعال کردن ظرفیت‌های خفته استان است.
نقل‌قول خبر/ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران:
توافق با جمهوری آذربایجان و ترکمنستان می‌تواند به امنیت منطقه کمک کند. این توافق برای ایران درآمدزایی خواهد داشت و به تقویت ارتباطات و تعاملات بیشتر کشورها کمک می‌کند./ایرنا