• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 9 آذر 1400
کد مطلب : 146875
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/XDWyo
+
-

گرینویچ/ کاهش مجازات مواد‌مخدر

امارات متحده عربی، برخی از قوانین در حوزه مواد‌مخدر را کاهش داده است و مجازات مسافرانی را که با محصولات حاوی تتراهیدروکانابینول، ماده محرک عصبی موجود در شاهدانه وارد این کشور می‌شوند، کاهش یافته است. به گزارش یورونیوز، براساس قوانین جدید افرادی که غذا، نوشیدنی و سایر اقلام حاوی شاهدانه را به داخل کشور بیاورند دستگیر می‌شوند اما اگر برای نخستین‌بار باشد در زندان نمی‌مانند. در عوض مقامات این مواد را مصادره و نابود خواهند کرد. این قانون، تغییرات قابل توجهی برای یکی از محدودکننده‌ترین کشورهای جهان که در زمینه واردات داروهای رایج برای استفاده شخصی از شاهدانه گرفته تا داروهای بدون نسخه مانند مواد‌مخدر یا سرخوش‌نماها، آرام‌بخش‌ها و آمفتامین‌ها ایجاد می‌کند. این کشور فروش و قاچاق مواد‌مخدر را با قوانین بسیار سختگیرانه ای ممنوع کرده و مجازات مصرف مواد‌مخدر هم 4سال زندان است.

بازداشت فراری‌های قرنطینه‌
پلیس هلند، زوجی را که از هتل مخصوص قرنطینه مبتلایان به کووید- ۱۹ فرار کرده بودند   بازداشت کرد. به گزارش دویچه‌وله، این 2نفر در فرودگاه اسخیپول آمستردام و هنگامی که سوار هواپیما شده و قصد خروج از هلند را داشتند، پیش از بلند شدن هواپیما دستگیر شدند. این رویداد پس از آن صورت می‌گیرد که تست کرونای ۱۳ نفر از مسافرانی که هفته گذشته با 2پرواز از آفریقای‌جنوبی وارد آمستردام شده بودند، مثبت اعلام شده بود. براساس اعلام مقامات بهداشتی هلند، این افراد مبتلا به‌سویه جدید اومیکرون بوده‌اند. در مجموع ۶۱ مسافر در این 2 پرواز از آفریقای جنوبی به هلند وارد شده بودند. رسانه‌های محلی گزارش کرده بودند که این 2 نفر موفق شدند از یک هتل قرنطینه در شمال غربی منطقه کنمرلند فرار کنند؛ این منطقه جایی است که مسافران آفریقای جنوبی، هم‌اکنون در آن قرنطینه هستند.

 اختلال برق و ماهواره با توفان خورشیدی
به‌گفته کارشناسان، در پی خروج پلاسما از خورشید احتمال دارد توفان‌های کوچک ژئومغناطیسی به زمین برسند. به گزارش ایندیپندنت، متخصصان می‌گویند: این توفان‌های جزئی ممکن است بر برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات روی زمین اثر بگذارند و همچنین در برخی از مناطق شمالی شفق قطبی ایجاد کنند. کارشناسان هشدار می‌دهند که پیش‌بینی می‌شود خروج جرم تاج خورشیدی (CME) آزاد شده از خورشید به میدان مغناطیسی زمین برخورد کند. اما برخلاف برخی از گزارش‌ها که نشان می‌دهد دلیلی برای نگرانی وجود دارد، جای نگرانی نیست و هرگونه تأثیر احتمالا بسیار محدود خواهد بود. سازمان ملی هواشناسی انگلیس اعلام کرده است که خروج جرم تاج خورشیدی (CME) احتمالا اواخر روز شنبه هفته آینده به زمین خواهد رسید. بر این اساس گمان می‌رود که این خروج جرم تاج خورشیدی به‌احتمال ۳۰ درصد به توفان جزئی یا توفان ژئومغناطیسی از نوع جی۱ (G1) منجر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید