• سه شنبه 9 آذر 1400
  • الثُّلاثَاء 24 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Nov 30

تهران یک میلیون جای پارک کم دارد

شهرداری تهران با آغاز طرح نهضت پارکینگ‌سازی تا پایان سال، تعدادی پارکینگ جدید احداث کرده و بخشی از پارک‌های حاشیه‌ای شهر را هوشمند می‌کند
شهردار جدید تهران در روزی که رسما سکانداری پایتخت را برعهده گرفت، در صحن شورای شهر با اشاره به لزوم برطرف کردن آلودگی‌های صوتی و بصری، ناهمواری‌ها و شرایطی که حرکت در شهر را مختل و مشکل می‌کند، تأکید کرد در تهران نیازمند نهضت پارکینگ‌سازی هستیم.
پدر یکی از جانباختگان  سقوط هواپیمای اوکراینی در گفت‌وگو با همشهری:

به‌دنبال کشف حقیقت و اجرای عدالت هستیم

آغاز فرایند بررسی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در دادگاه سازمان قضایی نیروهای مسلح، رسیدگی به این پرونده را وارد مراحلی نهایی کرده‌است و خانواده‌ها در انتظار تحقق عدالت درباره متهمان این سانحه هستند؛ موضوعی که با جدیت ویژه‌ای ازسوی این خانواده‌ها پیگیری می‌شود و تاحدودی می‌تواند التیام‌بخش داغ بر دل نشسته آنان باشد.

یک مسیر سهل اما ممتنع

2سال قبل سیدعباس عراقچی، مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق ایران گفته بود برجام در آی‌سی‌یو به‌سر می‌برد و حالش خوب نیست، پیش از آن هم برجام در عمل حاصلی چشمگیر برای ایران نداشت، هرچند مانعی بر سر راه بسیاری از تنگناها بود، تنگناهایی که از بعداز خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از برجام روزبه‌روز باریک‌تر شدند و عرصه را بر ایران تنگ‌تر کردند.

پیش‌بینی سرایت بالای جهش جدید کرونا

سرایت‌زایی «اومیکرون»، آنقدر زیاد است که تنها در 48ساعت، سازمان جهانی بهداشت ، این سویه را به‌عنوان یک واریانت نگران‌کننده، Variant of concern معرفی کرد. چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 50نوع جهش در این ویروس وجود دارد و حدود 30جهش آن در پروتئین‌ اسپایک رخ داده است.

جهان، نظاره‌گر وین

باز هم وین، باز هم هتل کوبورگ. زنجیره‌ای طولانی از تحولات سیاسی، بار دیگر ایران و قدرت‌های بزرگ را در پایتخت اتریش بر سر میز مذاکره قرار داده است. پیش از این 6 دور مذاکره برای احیای برجام و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای بی‌نتیجه باقی مانده بود؛ مذاکراتی که آخرین دور آن در خرداد‌ماه امسال به پایان رسید و سپس در پی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و تغییر دولت در ایران شاهد وقفه‌ای 5ماهه بود.

شناسایی 121مبتلا به اچ‌آی‌وی در یک هفته

در نشست خبری روز گذشته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با موضوع روز جهانی کنترل ایدز که به‌صورت آنلاین برگزار شد، خبرنگاران سؤال کردند و محمدمهدی گویا پاسخ داد. در اینجا مهم‌ترین سؤال‌ها همراه پاسخ‌شان آمده است:

افزایش 64درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو در 8 ماه

آمار‌ها نشان می‌دهد تولید خودرو در 8‌ماه سال‌جاری 5درصد رشد کرده و همزمان با آن نرخ فروش خودروی کارخانه‌ای 64.5درصد افزایش یافته است، این موضوع به رشد 108درصدی درآمد شرکت‌های خودرو‌سازی‌ منجر شده است با این حال این افزایش درآمد به‌معنای افزایش سود این شرکت‌ها نیست و شرکت‌های خودرو‌ساز همچنان زیان‌ده‌ترین صنعت در اقتصاد ایران هستند.

مثل قرقی جنس می‌رسانند

با رمان‌نویس در نیفتید!