20
شنبه 17 آبان 1399
شماره 8078
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
انیمیشن «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی به بخش فیلم‌های کوتاه تجربی بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سنت لوئیس» راه یافت.
آقای «بلبل» مردی لاغر که فقط اندکی شکمش برجسته بود، همیشه 0 بِلا استثنا0 زمان برایش اهمیتی خارق‌العاده داشت. بلبل چهل‌وسه ساله که از سه‌ماه بعد از همه‌گیری کرونا شروع کرده بود به ورزش و در تصمیمی عاجل، قید دو سه نخ سیگاری را هم که روزانه می‌کشید زده بود، جز زمان، قاعده خورد و خوراک و تناسب اندام هم از مهم‌های زندگی‌اش شده بود.
پرویز پرستویی که پویشی با سازمان خیریه «بچه‌های سیب سرخ» در اینستاگرام برای خرید لپ‌تاپ برای دانش‌آموزان نیازمند راه انداخته بود، از اتمام خرید 34لپ‌تاپ با کمک خیران خبر داد.
طرح روز
کپنهاگ: دانمارک میلیون‌ها راسو را در این کشور به‌دلیل انتقال ویروس کرونا از بین می‌برد. به گزارش یورونیوز، این تصمیم پس از آن گرفته شد که دانمارک اعلام کرد ۱۲ نفر به‌دلیل ارتباط با راسو‌ها به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و شیوع ویروس کرونا از طریق این حیوان می‌تواند کارایی واکسن را کاهش دهد.
کلرادو: مردی که کسی به آلرژی شدید او به آب سرد اهمیت نمی‌داد پس از تماس با آب سرد راهی بیمارستان شد. به گزارش آدیتی‌سنترال، این آلرژی نادر طوری عمل می‌کند که فرد درصورت تماس با آب سرد به سرعت اکسیژن خونش پایین آمده و دچار بی‌هوشی می‌شود.

عکس روز

همدردی شهرداری با مردم افغانستان با نورپردازی سه‌بعدی آخرین پیغام پدر افغان به فرزند از دست رفته‌اش در حمله داعش با مضمون «جان پدر کجاستی؟»
احتمال کشف حلقه مفقوده تکامل

احتمال کشف حلقه مفقوده تکامل

پکن: کشف موجودی شبیه میگو با 5چشم که حدود ۵۲۰ میلیون سال پیش زندگی می‌کرده، احتمالا می‌تواند به بحث طولانی دانشمندان درباره تکامل رایج‌ترین حیوانات سیاره زمین پایان دهد.
اندازه‌گیری استرس با جرم گوش
اندازه‌گیری استرس با جرم گوش
لندن: گروهی از پژوهشگران کشور‌های اروپایی با توجه به نمونه‌برداری دشوار کورتیزول عامل استرس روشی ابداع کرده‌اند که به کمک آن می‌توان با آزمایش روی جرم گوش، اندازه استرس فرد را سنجید.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مخبر کمیسیون اصل90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ کمیته ویژه پیگیری شکایات زندانیان سیاسی و مطبوعاتی در مجلس از فردا کار خود را به‌طور رسمی آغاز می‌کند.
درون هر فردی، طی رشد و در برخورد با موقعیت‌های مختلف زندگی، الگوهای فکری و رفتاری، یا به‌اصطلاح «عاداتی» شکل می‌گیرد، مثل فردی که در انجام کارهای خود اهمال‌کاری می‌کند و به‌علت به تأخیر انداختن امور مهم، متحمل آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌شود یا افرادی با عادت‌های متفاوت.
در چنگال کابوس با زیرعنوان«سی روز نخست کرونا» روزنوشته‌ای از نویسنده سوری‌تبار، جان‌دوست است که فاروق نجم‌الدین آن را به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی انتشارات نیستان منتشر شده است.