24
شنبه 17 آبان 1399
شماره 8078
صفحه چهارم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سازمان چاپ و انتشارات کیهان پس از انتشار «کتاب هفته» کیهان هفته  که با استقبال روبه‌رو شد، به فکر انتشار «کتاب ماه» کیهان ماه افتاد اما این نشریه به‌‌رغم مطالب خواندنی و وزینی که داشت، بیش از 2شماره دوام نیاورد.
سیدفرید قاسمی در جلد اول کتاب «مطبوعات کتابگزار؛ تاریخ نشریه‌های ادواری حوزه کتاب در ایران» درباره نشریه «انتقاد کتاب» می‌نویسد: «انتقاد کتاب نشریه‌ای است که از آذرماه 1334تا بهمن 1347با وقفه‌های نسبتا طولانی، به وسیله کانون انتشارات نیل منتشر شد.
صاحب امتیاز: فاطمه نراقی مدیر: جواد پوروکیل، زیرنظر: سیروس طاهباز
صاحب امتیاز: مهدی بیانی مدیرمسئول: مهدی بیانی، محسن هشترودی، ضیاءالدین فروشانی سردبیر: روح‌الله خالقی؛ از شماره نهم سال هفتم مجله، زیرنظرمحمود اعتمادزاده م. ا. به‌آذین منتشرشد.

کتاب هفته

تحول فرم و محتوا در نشریات فرهنگی
«کتاب هفته» هفته‌نامه‌ای از سازمان چاپ و انتشارات کیهان بود که زیرنظر محسن هشترودی، احمد شاملو و شورای نویسندگان از تاریخ 16مهرماه 1340تا سال 1342در 104صفحه منتشر ‌شد.
بررسی کتاب

بررسی کتاب

نشریه ضمیمه کتاب‌های انتشارات مروارید
سردبیران: مجید روشنگر، داریوش آشوری و نادر ابراهیمی
اندیشه و هنر
اندیشه و هنر
«اندیشه و هنر» از فروردین 1333به صاحب امتیازی و مدیریت ناصر وثوقی منتشر می‌شد، اما دوره‌ای که ارزش‌های ادبی و هنری آن توجه زیادی برمی‌انگیزد، دوره پنجم آن است که انتشار «پژوهش‌های اجتماعی» با نظر ناصر وثوقی، «ادبیات و هنرها» با نظر شمیم بهار و «تنظیم صفحه‌ها و طرح‌ها» با نظر آیدین آغداشلو بود.