24
دو شنبه 19 اسفند 1398
شماره 7900
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حدیث عشق به طومار درنمی‌گنجد

به یاد محمود روح‌الامینی
نقد و نظر
18اسفند 1389جامعه دانشگاهی کشور شخصیت بزرگی را از دست داد که ناگفته‌های بسیاری از این رادمرد هنوز به‌جای مانده است.
ویژه
​​​​​​​کرونا در بسیاری از موارد کشنده نیست و می‌تواند مانند یک آنفلوآنزا پس از دوره مشخصی درمان شود، اما این مسئله برای گروه‌های حساس به این سادگی نیست.
ویروس کرونا از چین بیرون نیامده بود که مثل همیشه نظریه‌های «کارخودشونه» شروع شد
اگر در جایی زندگی می‌کنید که سرایت مداوم و گسترده ویروس کرونا وجود دارد یا در تماس نزدیک با کسی بوده‌اید که علائم کووید۱۹ را نشان می‌دهد، توصیه می‌شود خودتان را در خانه قرنطینه یا ایزوله کنید.
طرح روز
​​​​​​​آنکارا: پلیس امنیت ترکیه هشدار داده کسانی که برای ایجاد ترس در مردم، خبرهای غیرواقعی درباره کرونا منتشر می‌کنند، در اسرع وقت تحویل دستگاه قضایی می‌شوند.
​​​​​​​ماساچوست: پژوهشگران در دانشگاه هاروارد برای نخستین‌‌بار روشی انقلابی را به‌کار گرفته‌اند که می‌تواند نابینایی مادرزادی را با نوعی دستکاری ژنتیکی درمان کند.

عکس روز

عکس روز
علت لمس مداوم صورت

علت لمس مداوم صورت

​​​​​​​نیوساوت‌ولز: یک پژوهش که در دانشگاه نیو‌ساوت‌ولز  استرالیا انجام شده است نشان می‌دهد افراد به‌طور متوسط ۲۳ بار در ساعت، یا ۳۶۸ بار در زمان بیداری، صورتشان را لمس می‌کنند.
بیمار 100ساله بر کرونا غلبه کرد
بیمار 100ساله بر کرونا غلبه کرد
​​​​​​​پکن:‌ مردی۱۰۰ ساله که به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا شده بود بهبود یافت و از بیمارستان مرخص شد.
دانستنی‌ها
​​​​​​​به گزارش شینهوا، مریخ نورد کنجکاوی Curiosity سازمان ناسا دقیق‌ترین عکس خود را از سیاره سرخ منظومه شمسی ثبت کرد؛ عکس پانوراما با رزولوشن 8.1 گیگاپیکسل که مریخ را به خوبی نشان می‌دهد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​«زندگانی من و روزگار سخت» مجموعه‌ای است از حوادث طنزآمیز پر آب‌وتاب از دوره تازه‌جوانی جیمز تِربِر و ماجراهای غریب خانواده نامتعارفش. نویسنده در توصیف یک ماجرا به‌ منظور افزودن چاشنی خنده، از این شاخ به آن شاخ می‌پرد و حوادث غریبی را نقل می‌کند که بر شگفتی رویدادها و شخصیت‌ها پرتو می‌افکند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی 0 وزیر اطلاعات در جلسه شورای اداری استان چهارمحال‌وبختیاری اعلام کرد: مهم‌ترین عامل موفقیت آقای خاتمی، احترام او به مردم و به‌ویژه نسل جوان به‌عنوان یک وظیفه اسلامی بود.
اگر تمامی ما قدرت جادویی خواندن افکار یکدیگر را داشتیم، نخستین چیزی که در دنیا از بین می‌رفت عشق بود.