• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 10 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159568
+
-

دستور رئیس‌جمهور برای آزادسازی دولتخانه صفوی قزوین

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در سفر آخر هفته خود به استان قزوین به بازدید از بافت تاریخی و مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی قزوین رفت و همانجا فرمان آزادسازی دولتخانه صفوی و مرمت و آزادسازی این مکان تاریخی برای استفاده عمومی از این مجموعه تاریخی را صادر کرد.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیسی پس از بازدید از مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی شهر قزوین دستور آزادسازی این مکان تاریخی و تهیه طرح جامع برای استفاده عمومی از این مکان را صادر کرد.
سیدابراهیم رئیسی با حضور در مجموعه تاریخی دولتخا‌نه صفوی شهر قزوین از نزدیک در جریان مشکلات توسعه این بنا قرار گرفت و پس از آن دستور آزادسازی این مکان از سوی مراکز و نهادهای دولتی که در بخشی از آن مستقر هستند را صادر کرد.
رئیسی با تأکید بر لزوم آزادسازی این مکان، به ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان قزوین دستور داد جابه‌جایی لازم را در اماکن خود انجام دهند تا این بنای تاریخی آزاد و در اختیار مردم قرار گیرد.
رئیس‌جمهور استفاده از مجموعه دولتخانه صفوی را نیازمند مرمت جدی خواند و خطاب به مسئولان استانی گفت: برای تمام ۷ هکتار این مکان برنامه‌ریزی و طرح جامع تهیه شود.
سیدابراهیم رئیسی با اشاره به خیانت خاندان پهلوی در نحوه نگهداری از مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی اعلام کرد: باید به نحو مناسبی به مردم اطلاع‌رسانی شود که خاندان پهلوی چگونه این اثر تاریخی را از بین بردند.
رئیسی گفت: اگر به مواریث فرهنگی توجه نکنیم، این سرمایه‌های ارزشمند از بین می‌روند. لذا باید این مواریث و اماکن تاریخی مورد استفاده قرار گیرد و فضای مفرح برای مردم در این مکان ایجاد شود.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ایجاد اماکن گردشگری در هر منطقه باید در کنار بناهای تاریخی همان منطقه و با حفظ هویت آن بناها باشد، گفت: شناساندن این آثار تاریخی، مرمت، آزادسازی توسط دستگاه‌های متولی و تداوم پژوهش‌های علمی در این مکان از اقداماتی است که باید دنبال شود.
رئیسی با اشاره به اهمیت وجود این مکان تاریخی در مرکز شهر قزوین گفت: احیای میراث‌فرهنگی اینگونه نیست که در مکان‌های تاریخی بسته باشد. چون اگر از این اماکن استفاده نشود، این مواریث میرا می‌شود و نباید با رها کردن مراکز تاریخی به میرایی این اماکن کمک کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید