• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 10 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159570
+
-

پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی به مردم: شهرهای خلوت را جایگزین شهرهای شلوغ برای سفر کنید

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ازدحام مسافر و تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی در تعطیلات عید فطر در شهر شیراز خبر داد و اعلام کرد: ظرفیت اسکان مسافر در شهرهای اصفهان، مشهد، سنندج و همدان و همچنین استان‌های مازندران و گیلان درحال تکمیل است و مسافران شهرهای دیگری را برای اسکان و سفر انتخاب کنند. مصطفی فاطمی به ایسنا افزود: در تعطیلات پیش‌رو بیشترین ازدحام مسافر در شهر شیراز است که تقریبا تمام مراکز اقامتی آن تکمیل شده و از همین رو، شهرهای مرودشت، سپیدان، اقلید و بوانات در شمال استان فارس و شهرهای خفر، جهرم، لار، لامرد، ‌کازرون، داراب و فیروزآباد در جنوب استان فارس به‌عنوان شهرهای مکمل و جایگزین برای اقامت مسافران شیراز پیشنهاد می‌شود. مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی ادامه داد: ظرفیت اقامت در مراکز رسمی استان‌های لرستان، آذربایجان شرقی و کرمان نیز به بالای ۸۰ درصد رسیده و در باقی استان‌ها نیز کمتر از ۷۰ درصد ظرفیت اقامتگاه‌ها تکمیل شده است. وی با اشاره به استقبال از سفر به برخی شهرهای غربی کشور ازجمله لرستان، همدان و سنندج که ظرفیت اقامتی آنها نیز رو به تکمیل است، برای جایگزین استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان را با توجه به ظرفیت خالی اقامتی آنها برای افرادی که علاقه دارند به غرب ایران سفر کنند، پیشنهاد کرد.
فاطمی درباره سفر به شرق و مرکز ایران، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و حتی کرمان در بافت مرکزی و شرق ایران هنوز ظرفیت برای اسکان و سفر در تعطیلات عید فطر دارند. مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی همچنین درباره مسافرانی که قصد سفر به شمال کشور را دارند با توجه به تکمیل ظرفیت اسکان مراکز اقامتی در استان‌های مازندران و گیلان، برای جایگزین، استان‌های خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، البرز و سمنان را پیشنهاد کرد.
او درباره وضعیت سفر به جنوب ایران نیز گفت: به جز جزایر خلیج‌فارس و چابهار که ظرفیت اسکان آنها به بالای ۸۰ درصد رسیده است، بقیه شهرهای جنوبی مشکلی برای پذیرش مسافر ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید