07
شنبه 6 آذر 1400
شماره 8372
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
جنگل فندقلوی اردبیل یکی از جنگل‌های زیبای کشور است که به لحاظ جاذبه‌های منحصر به فرد جنگلی و مرتعی معروف شده است. وجود این جنگل در منطقه گردنه زیبای حیران قابلیت بسیار ویژه‌ای را در صنعت اکوتوریسم این منطقه برای گردشگران فراهم کرده است.
در پی درخواست مردم اصفهان از دولت برای احیای زاینده‌رود، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری طی نامه‌ای از دانشگاه‌های کشور خواست برای ارائه راهکار درخصوص احیای زاینده‌رود پیشنهاد بدهند.
آلودگی هوا این روزها در شهرهای بزرگ باعث نفس‌تنگی 45میلیون شهروند شده است.

عطش میانکاله

پس از 10سال هنوز برنامه جامع میانکاله به نتیجه نرسیده است تا بکرترین ساحل دریای خزر با تهدید جدی محیط‌زیستی مواجه شود/ رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست: ذخیره گاه زیست کره بودن، می‌طلبد تا به میانکاله توجه ویژه شود
تغییر اقلیم این روزها برای همه شهرها، دشت‌ها و حتی تالاب‌های کشور مشهود است. این پدیده که به‌علت اقدامات غیرکارشناسی، نتایجی جز خشکسالی، افزایش سیل‌های مخرب و خیزش گردوغبار نداشته، حالا نه در نیمه جنوبی کشور که خشک و نیمه‌خشک محسوب می‌شود بلکه در شمال کشور نیز پیامدهای خشن خود را نشان داده و حالا خبر رسیده که ۱۵هزار هکتاراز تالاب میانکاله خشک شده است.
آغاز‌هفته‌آلوده‌کلانشهرها

آغاز‌هفته‌آلوده‌کلانشهرها

با وجود خط و نشان‌ها، سرانجام دوگانه‌ کمبود گاز و مازوت‌سوزی در صنایع کلید خورد
اگرچه جمعه 5 آذر همه شهرهای کشور از وضعیت قرمز کرونایی درآمدند، اما همچنان نفس‌تنگی هست؛ چون آلودگی هوا هست. آلاینده‌های جوی طبق آخرین برآوردها تا چهارشنبه هفته جاری دست از آسمان شهرهای بزرگ کشور برنمی‌دارند.
عد د خبر/ 22هزار هکتار
امسال 22هزار هکتار زراعت چوب در کشور انجام شده که این سطح تا سال آینده تا 40هزار هکتار افزایش خواهد یافت.