10
شنبه 6 آذر 1400
شماره 8372
جامعه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری: امروز باید باور کرد که کمبود آب وجود دارد و مطالبه برای هیچ شکل می‌گیرد. بنابر آمار ارائه‌شده تنها حدود ۱۸۰میلیون مترمکعب آب در کف سد زاینده‌رود باقی مانده و خروجی، 2برابر ورودی است؛ تقاضای مردم مدیریت عقل‌محور در موضوع آب است. امیدواریم همه شاهد اجرای عدالت باشند. نباید اجازه لابی‌گری در مسئله آب داده شود.
روز جهانی خشونت علیه زنان با تظاهرات زنان در سراسر جهان همراه بود، در بعضی از کشورها مانند ترکیه و مکزیک این تظاهرات به خشونت کشیده شد و پلیس ضد‌شورش با گاز اشک آور و بمب‌های دودزا با معترضان مقابله کرد. در همین راستا خبرگزاری رویترز مجموعه تصاویری ازجمله این عکس را منتشر کرد.
بدون آگاهی بخشی، جلب اعتماد و شناسایی واقعی نیازهای یک سکونتگاه غیررسمی، نمی‌توان ساکنان آن را بیمه کرد

سلامتی در حاشیه

گزارش
آجرهای نیم‌سوز، سطل‌های پلاستیکی قرمز، دستمال‌های شسته آویزان از بند رخت پوسیده و بچه‌هایی که به‌دنبال یک توپ لایه لایه مندرس می‌دوند یکی از قاب‌های آشنا به چشم همه ماست وقتی که نام «حاشیه‌نشینی» به گوش‌مان می‌خورد. قابل انکار نیست که توسعه ناهمگون، گسترش فقر، تورم‌های مستمر دو رقمی حاشیه نشینی‌ را در سال‌های اخیر افزایش داده حتی اگر آمار رسمی قابل استنادی از این افزایش وجود نداشته باشد.