02
شنبه 2 بهمن 1400
شماره 8419
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دفاعی ناقص از مظلومی تنها

یادداشت
اندیشکده «رند» که یک مؤسسه مطالعاتی در حوزه مسائل راهبردی است، 20سال پیش کتابی درباره «جنگ‌های شبکه‌ای» منتشر کرد که جمله کلیدی این کتاب این بود: «در جنگ‌های فردا، برنده کسی نیست که بزرگ‌ترین بمب‌ها را دارد، کسی پیروز است که بهترین روایت را دارد.» برنده شدن به‌خاطر «روایت غالب» را پیروزی بدون جنگ تعبیر می‌کنند.
ویژه
هشتمین دور از مذاکرات کمیسیون مشترک برجام دیروز درحالی ادامه یافت که گفت‌وگوها در سطوح مختلف سیاسی و کارشناسی ادامه دارد.
نظامی
رزمایش مشترک جمهوری‌اسلامی ایران، روسیه و چین با عنوان «کمربند امنیت دریایی‌۲۰۲۲» از صبح دیروز با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه آغاز شد؛ رزمایشی که برای سومین سال متوالی و با شعار «با هم برای صلح و امنیت» برگزار می‌شود.

5دستاورد رئیس‌جمهور از سفر روسیه

رئیس‌جمهور و تیم 3نفره دولتمردانش توافقات متعددی در دیدار با پوتین و وزرای کابینه او داشتند
گزارش
سفر 2روزه رئیس‌جمهور به مقصد روسیه قریب به 10ملاقات و گفت‌وگوی رسانه‌ای و توافقات ویژه در مناسبات همسایگی 2کشور را به همراه داشت.

نقل‌قول‌خبر/ محمدحسن ابوترابی‌فرد،امام جمعه موقت تهران:

تحکیم روابط تهران با مسکو برای ایران قدرتمندی که در برابر زیاده‌خواهی آمریکا ایستاده، می‌تواند در ارتقای امنیت منطقه مؤثر باشد.
گام راهبردی نیروی هوافضای سپاه
نیروی هوافضای سپاه، بعد از انجام یک پرتاب موفق فضایی در اردیبهشت سال1399، طی روزهای اخیر یک گام مهم دیگر را برای توسعه توانایی فضایی کشور برداشت.
خبر کوتاه
سفر رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه علاوه ‌بر حوزه‌های راهبردی و اقتصادی، در بخش انرژی هسته‌ای نیز دستاوردهای قابل‌توحهی به‌همراه داشت؛ دستاوردهایی که به‌گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی، زمینه‌ساز ارتقای همکاری‌های دوجانبه دراین بخش می‌شود.