• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 15 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99875
+
-

در اتفاقات بازی با پرسپولیس، قلعه‌نویی هیچ تقصیری نداشت

کیانی: کمیته انضباطی و استیناف باید به سپاهان ارزش می‌گذاشتند

گفت‌وگو
در اتفاقات بازی با پرسپولیس، قلعه‌نویی هیچ تقصیری نداشت

امیرحسین اعظمی

سپاهانی‌ها امیدوار بودند که کمیته استیناف در نهایت رأی به تکرار دیدار با پرسپولیس بدهد ولی این اتفاق رخ نداد تا امیدهای این تیم اصفهانی برای قهرمانی در لیگ برتر کمرنگ شود. مهدی کیانی کاپیتان سپاهان اما بر این عقیده است که کمیته انضباطی و استیناف باید به باشگاه سپاهان ارزش می‌گذاشتند و دلایل این تیم را برای حاضرنشدن برابر پرسپولیس می‌پذیرفتند. کیانی درخصوص حکم کمیته استیناف، شانس قهرمانی سپاهان در لیگ امسال و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ می‌دهد.

  از تعطیلی دوماهه لیگ برتر شروع کنیم. به‌نظر می‌رسد که روزهای سختی را پشت سر گذشتید.
واقعا همینطور است و دلمان برای فوتبال بازی‌کردن تنگ شده است. ما مدت‌هاست که بازی نمی‌کنیم و از تمرینات گروهی هم دور هستیم. متأسفانه بیماری کرونا یکباره همه‌چیز را تغییر داد و این خیلی عذاب‌آور است. همه باید به هم کمک کنیم تا این وضعیت هرچه زودتر تمام شود. باید از زحمات پزشکان و پرستاران هم تشکر کرد که در این مدت واقعا سختی کشیدند و در کنار مردم بودند. امیدوارم این بیماری خیلی زود ریشه‌کن شود تا آنهایی که عشق فوتبال دارند با این ورزش سرگرم شوند.
 تو موافق ادامه‌دادن بازی‌های لیگ برتر هستی؟
واقعیت این است که باید حفظ سلامتی مردم را در اولویت قرار دهیم. آن اوایل هم که بیماری کرونا وارد ایران شد با استرس تمرین و بازی می‌کردیم و اگر قرار باشد همین وضعیت ادامه داشته باشد، بهتر است که بازی‌ها را تعطیل کنند. از گوشه و کنار می‌شنویم این بیماری همچنان وجود دارد و خیلی‌ها به آن مبتلا می‌شوند، این وضعیت همچنان ادامه دارد و قابل پیش‌بینی نیست که چه زمانی این بیماری ریشه‌کن خواهد شد. اگر هم کرونا به این زودی از بین رفت که بازی‌ها برگزار خواهد شد.
 پیش‌بینی خودت از سرنوشت لیگ امسال چیست؟
واقعا نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. برخی می‌گویند قرار است بازی‌ها بعد از ‌ماه رمضان پیگیری شود ولی چیزی هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است.
  قبول داری کیفیت فنی بازی‌ها به‌شدت افت می‌کند؟
بله، اگر بازی‌ها ادامه داشته باشد قطعا کیفیت مسابقات افت خواهد کرد. به هر حال بازیکنان 2ماه است که در خانه هستند و تمرین انفرادی هم با تمرین گروهی قابل قیاس نیست.
  فکر می‌کنی اگر لیگ نیمه‌کاره بماند، پرسپولیس را به‌عنوان قهرمان معرفی کنند؟
چند کشور که تعطیل کردند و قهرمان هم معرفی نشد. حالا نمی‌دانم اینجا چه تصمیمی بگیرند.
 درخصوص حکم کمیته استیناف چه صحبتی داری؟
ما در این مدت صفر تا صد همه‌‌چیز را گفتیم و کمیته انضباطی و استیناف باید برای باشگاه سپاهان ارزش قائل می‌شدند. سپاهان دلایل و مدارک خودش را ارائه داد و کاش این دلایل با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می‌گرفت. این درست است که تیم ما دیر به ورزشگاه رسید ولی قصد داشتیم برابر پرسپولیس بازی کنیم. نباید در این زمینه یکطرفه قضاوت می‌شد، الان هم دیگر نمی‌توانیم چیزی بگوییم. اگر این بازی برگزار می‌شد و ما برنده می‌شدیم قطعا هیجان و حساسیت لیگ برتر بیشتر می‌شد.
 برخی از هواداران سپاهان هم بابت حاضرنشدن شما برابر پرسپولیس از امیر قلعه‌نویی گلایه دارند. نظر تو چیست؟
در اتفاقات بازی با پرسپولیس، قلعه‌نویی هیچ تقصیری نداشت. ما یک روز قبل از بازی به اردو رفتیم و جلسه آنالیز هم برگزار شد، شک نکنید که تیم ما قصد داشت بازی کند ولی وقتی بحث انجام بازی بدون تماشاگر مطرح شد، هواداران سپاهان مقابل هتل آمدند و نمی‌خواستند تیم ما به ورزشگاه برود. آنها دوست داشتند این بازی حساس و 6امتیازی با حضور هواداران برگزار شود. دلیلی نداشت ما به فکر بازی‌نکردن باشیم و دیر رسیدن سپاهان به ورزشگاه دلیل داشت.
 با این اختلاف امتیاز شانسی برای قهرمان‌شدن دارید؟
کار سپاهان خیلی سخت شد ولی تا آخرین لحظه می‌جنگیم و منتظر اتفاقات هستیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید