• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 9984
+
-

ماجراهای پردیس گلشن

ماجراهای افتتاح پردیس سینمایی گلشن افکار عمومی را با سوالات فراوانی روبه‌رو کرده است.

به گزارش همشهری، چهارشنبه هفته گذشته در ساعت 15، پردیس سینمایی گلشن واقع در برج آرمیتاژ مشهد با حضور معاون سینمایی اداره ارشاد استان، معاون سیاسی استاندار، مسئولان سرشناس استانی،  مدیریت مجموعه و جمعی از هنرمندان افتتاح شد و چهارشنبه شب،  بعد از افتتاح، توسط اداره اماکن نیروی انتظامی مشهد پلمب شد.

پلمب این مجموعه سینمایی زیاد طول نکشید و ظهر روز بعد، پردیس گلشن فک پلمب شد. این اتفاق سوالاتی را در اذهان عمومی ایجاد کرد. پردیس سینمایی گلشن دارای 4 سالن با گنجایش 337 نفر، تعداد سالن‌های سینمای مشهد را به 34 سالن رساند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره پلمب این مجموعه سینمایی گفت: پردیس سینمایی گلشن که اندکی پس از بهره‌برداری به وسیله اداره اماکن بسته شده بود،با پیگیری استاندار و فرماندار فک پلمب شد. «سید سعید سرابی» افزود: علت پلمب این مجموعه عدم رعایت برخی ضوابط قانونی در این مجتمع عنوان شده بود که مدیریت مجموعه متعهد به تامین نظر اداره اماکن نیروی انتظامی شد.

وی افزود: بر اساس ماده 28 قانون اماکن عمومی، یکی از سالن‌های سینما گلشن پلمب شد. ماده 28 می‌گوید که لازم است اسامی ایرانی اسلامی برای اماکن عمومی مثل سینما و تماشاخانه گذاشته شود و باید اسم ایرانی و اسلامی با مضامین موافق عفت عمومی و فقط به زبان فارسی روی تابلو نوشته شود. ظاهرا یکی از سالن‌های این پردیس سینمایی، این قانون را نقض کرده است. پیش از اعلام این خبر، گمانه‌هایی مطرح شده بود که پلمب مجموعه به علت رویدادهای مراسم افتتاحیه بوده است. در این مراسم، اکبر عبدی و داریوش ارجمند و هنرمندانی دیگر حضور داشتند و اکبر عبدی، انتقاداتی را به طنز مطرح کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید