• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 15 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99808
+
-

رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با همشهری:

فهرست مشاغل پرخطر قابل ‌بازگشایی امروز اعلام می‌شود

علی ابراهیمی _ روزنامه‌نگار

در ادامه بازگشایی مشاغل و کسب‌وکارها، امروز براساس مصوبه دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا، فهرست مشاغل پرخطر قابل‌بازگشایی با رعایت ضوابط بهداشتی اعلام می‌شود.
رئیس اتاق اصناف تهران در مورد سرنوشت بازگشایی باقیمانده مشاغل پرخطر گفت: به‌دلیل مشکلاتی که قبلا در زمینه اطلاع‌رسانی مشاغل متوسط و پرخطر ایجاد شده بود، مقرر شد تا این فهرست پس از بررسی در نشست هیأت دولت، توسط ستاد ملی مقابله کرونا اعلام شود.
قاسم نوده فراهانی، در گفت‌وگو با همشهری، افزود: در نشست دیروز هیأت وزیران فهرست مشاغل پرخطر قابل‌بازگشایی بررسی و نهایی شده و رئیس‌جمهوری به وزیر بهداشت دستور داده تا تصمیم‌گیری در مورد بازگشایی مشاغل پرخطر پس از بررسی فهرست ارائه شده از سوی اتاق اصناف در ستاد ملی مقابله با کرونا و تصویب و ابلاغ آن توسط هیأت دولت انجام شود. نوده فراهانی در مورد تعداد مشاغل پرخطری که از امروز بازگشایی می‌شوند، گفت: هنوز به‌درستی مشخص نیست که چه مشاغل پرخطری با مصوبه هیأت وزیران بازگشایی می‌شود اما آنچه مسلم است همه این مشاغل پرخطر یک‌دفعه بازگشایی نخواهد شد و آغاز به‌کار مشاغل پرخطری که به‌دلیل شلوغی و ارتباط نزدیک‌تر مردم ریسک بیشتری دارد، به زمان دیگری موکول می‌ شود. به گفته او ممکن است برخی رستوران‌ها، آرایشگاه ها و... که نسبت به سایر مشاغل پرخطر ریسک کمتری دارند از امروز با رعایت ضوابط ستاد ملی مقابله با کرونا و مشروط به اجرای پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شود و آغاز به‌کار برخی دیگر از مشاغل مانند مجموعه‌های ورزشی و تالارهای پذیرایی که به‌دلیل تراکم جمعیت، پرخطرترند و هنوز در دولت بررسی نشده، به بعد موکول شود.

بازگشایی همه مشاغل تا پایان اردیبهشت‌ماه
رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه احتمالا تصمیم‌گیری در مورد مشاغل پرخطر و با ریسک بالا به بعد موکول خواهد شد، گفت: این موضوع بستگی به روند اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط اصنافی که بازگشایی شده‌اند و روند شیوع یا کنترل بیماری کرونا دارد. نوده فراهانی، افزود: باوجوداین به‌نظر می‌رسد که تا پایان اردیبهشت‌ماه همه مشاغل پرخطر بازگشایی شود و فعالان صنفی قادر خواهند بود با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، فعالیت صنفی خود را با بازگشایی محل کسب‌وکارشان از سر گیرند. به گزارش همشهری، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، تالارهای پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا ازجمله مشاغل پرخطری هستند که از زمان شیوع کرونا و باوجود بازگشایی برخی مشاغل کم‌خطر، متوسط و حتی پرخطر تاکنون مجوز فعالیت دوباره را دریافت نکرده‌اند. گرچه فعالیت رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت بیرون بر بلامانع است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید