• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 15 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99803
+
-

برداشتن گام بزرگ به سمت افزایش درآمدهای پایدار شهرها

شهردار
برداشتن گام بزرگ به سمت افزایش درآمدهای پایدار شهرها

دیروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم گزارش کمیسیون مشترک در مورد لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها را مورد بررسی قرار داده و به تصویب رساندند. 

به گزارش همشهری، دولایحه مهم تقدیمی دولت به مجلس درباره شهرها، لوایح مالیات بر ارزش افزوده و لایحه درآمدهای پایدار بود که سال گذشته و ابتدای امسال این دو لایحه به تصویب رسید. این دو لایحه تاثیرات زیادی بر افزایش میزان درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به خصوص شهرداری شهرهای بزرگ دارد. افزایش سهم شهرداری‌ها از بخش مالیات بر ارزش افزوده و ایجاد منابع پایدار درآمدی از طرق مختلف مثل یک‌درصد از منابع مالیاتی یا سهم شهرداری‌ها از جرایم راهنمایی و رانندگی و گذرنامه می‌تواند گامی بزرگ در نجات شهرها از تراکم‌فروشی و منابع ناپایدار باشد. به همین منظور دیروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری‌ها را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.
در همین راستا پیروز حناچی، شهردار تهران طی توییتی با ابراز خوشحالی از نگاه مثبت نمایندگان برای افزایش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها نوشت: «امروز با تصویب اصلاحات لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گام موثری در راستای کاهش شهرفروشی برداشته شد. ضمن سپاس از همراهی دولت و مجلس، معتقدم این قانون در کنار مواد قانون مالیات بر ارزش افزوده تا حد زیادی درآمدهای شهرداری‌های کشور را سالم و پایدار خواهد کرد.»
براساس این گزارش طبق اصلاحات انجام شده از سوی مجلس در ماده 23 عبارت «بندهای 16 ، 26 و 30 و تبصره 2 بند 30 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب اول خرداد 1375» به عبارت «بند 30 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب اول خرداد 1375 به جز تبصره های آن» تغییر یافت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید