• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 14 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99793
+
-

خبر از فوتبال نیست، هست؟

بازیکنان و مربیان تیم‌هایی که شانسی برای قهرمانی در لیگ‌های خودشان ندارند مخالف ادامه لیگ هستند اما شانس‌داران برای ازسر‌گیری مسابقات لحظه‌شماری می‌کنند. راکیتیچ، هافبک کروات و ناراضی بارسلونا گفته: «کرونا مهم نیست، لیگ را برگزار کنید.» مورینیو درحالی‌که داوطلبانه در پروژه برداشت سبزیجات کشت‌شده در ورزشگاه تاتنهام مشارکت کرده بود، از ادامه لیگ حمایت کرد و گفت: «اگر 9بازی باقیمانده از این فصل را انجام داده و فصل را تمام کنیم برای همه ما خوب خواهد بود. این به نفع فوتبال و لیگ برتر انگلیس است. اگر لازم باشد مسابقات پشت درهای بسته انجام شود، به‌نظر من نباید مخالفت کرد چون فوتبال هیچ‌وقت نمی‌تواند پشت درهای بسته باشد. حتی در استادیوم بدون تماشاچی تعداد زیادی دوربین هست و این یعنی میلیون‌ها میلیون نفر مسابقات را می‌بینند.»
   انگلیسی‌ها توافق کرده‌اند که از 12ژوئن یعنی حدود 40روز دیگر ادامه لیگ در ورزشگاه‌های خالی و در زمین بی‌طرف برگزار شود و تنها موافقت دولت مانده است. بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس که خودش هم با کرونا مبارزه کرده و آن را شکست داده، اعلام کرده به‌زودی برنامه ازسر‌گیری فعالیت‌های اقتصادی را اعلام می‌کند چون او و دولتش معتقدند پیک کرونا به پایان رسیده است. حتی طرحی پیشنهاد شده که برای جلوگیری از حضور هواداران جلوی ورزشگاه‌های خالی، زمان و تاریخ دقیق بازی‌ها اعلام نشود که این البته امکان‌پذیر نیست، چون فوتبال نمی‌تواند از پخش تلویزیونی چشم‌پوشی کند و وقتی پخش زنده تلویزیونی هست، تاریخ و زمان دقیق مسابقات هم هست. اما بازی در زمین بی‌طرف می‌تواند طرح خوبی باشد.
   با آغاز تمرینات تیم‌های آلمانی، 3نفر از باشگاه کلن به کووید-19دچار شدند تا نگرانی‌ها بابت شروع بوندس‌لیگا بیشتر و بیشتر شود. بد نیست بدانید بوندس‌لیگای آلمان که قرار بود از 20اردیبهشت از سر گرفته شود، به دستور مرکل باز هم به تعویق افتاده است. فاصله‌گذاری اجتماعی با وجود آزادشدن فعالیت بیشتر شغل‌ها هنوز هم رعایت می‌شود و دولت آن را تا یک هفته دیگر تمدید کرده است.
  در پرتغال اوضاع آرام‌تر است. نشریه آبولا خبر داد لیگ فوتبال این کشور پشت درهای بسته از اواخر‌ماه مه (اوایل خرداد) از سر گرفته می‌شود.
  در ایتالیا همچنان بین آنهایی که نمی‌خواهند لیگ ادامه پیدا کند با بقیه دعوا ادامه دارد. 20باشگاه حاضر در سریA به شرط وجود شرایط ایمن موافقت خود را برای ادامه‌دادن به مسابقات اعلام کردند اما 2باشگاه بعدا حرف خود را پس گرفتند.
   در لالیگا از فردا تیم‌ها می‌توانند تمرینات جدی و گروهی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده از سر بگیرند. پروتکل‌های آغاز تمرینات به این صورت است که هر بازیکن باید با ماشین خودش در تمرین حاضر شود؛ زمان رسیدن آنها هم نباید یکی باشد و باید با فاصله به تمرین برسند؛ حداکثر 12نفر می‌توانند تمرین کنند که 6تای آنها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اجازه ورود به زمین را دارند. بازیکنان بعد از تمرین نباید در مجموعه ورزشی دوش بگیرند و برای دوش‌گرفتن باید تا رسیدن به خانه صبر کنند. همه وسایل هم باید قبل از آغاز تمرین ضدعفونی شود. اینها به شوخی می‌ماند. فابرگاس که اکنون بازیکن موناکو است در واکنش به این مسائل گفته: «به‌نظر من غیرممکن است که فوتبال دوباره برگردد. در هر زمین تمرین 50 الی 60نفر فعالیت می‌کنند و این رقم برای رئال و بارسا تا 150نفر هم بالا می‌رود. شما رفت‌وآمد‌ها، مسافرت‌ها و ارتباطات را درنظر بگیرید آیا ممکن است ویروس بین بازیکنان شیوع پیدا نکند؟»
   اوضاع اقتصادی باشگاه‌ها خوب نیست. به‌دلیل بحران موجود در باشگاه بارسلونا این امکان وجود دارد که باز هم حقوق اعضا و بازیکنان این تیم کاهش پیدا کند. بارسا به‌زودی و برای جلوگیری از ورشکستگی باید چندستاره خود را بفروشد که با توجه به گزینه‌هایی که برای خرید در فصل بعد درنظر دارد، این ستاره‌ها می‌توانند دمبله، کوتینیو، ویدال، راکیتیچ و حتی گریزمان و آرتور باشند. رئال مادرید هم می‌خواهد از شر 12بازیکن خود خلاص شود. رئال می‌خواهد با فروش یا انتقال قرضی برخی بازیکنان گران‌قیمت مثل بیل و خامس و... حدود 80میلیون یورو در پرداخت دستمزدها صرفه‌جویی  کند.
  حوصله بازیکنان فوتبال سر رفته. بعضی‌ها همسر یا نامزدشان را کتک می‌زنند، بعضی‌ها در لایو اینستاگرام شرکت می‌کنند و بعضی‌ها هم به شرط‌بندی روی می‌آورند. تریپیه، مدافع انگلیسی اتلتیکو مادرید به شرط‌بندی در سال2019 متهم شده که اگر اتهام او ثابت شود، مثل دانیل استوریج جریمه و محروم می‌شود. طبق قانون افرادی که در مسابقه حضور دارند حق ندارند در شرط‌بندی‌ها شرکت کنند، چون ممکن است خودشان در نتایج دست ببرند و عامل تغییر نتیجه یک مسابقه شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید