• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 14 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99781
+
-

نکته بازی

میراث شما هنوز لذتبخش است
ماهنامه رسمی باشگاه هامبورگ آلمان، عکس روی جلد تازه‌ترین شماره‌اش را به مهدی مهدوی‌کیا اختصاص داده و همان فریاد معروف هواداران برای تشویق کیا را تیتر کرده: «مییییدی!» آنها گزارش مفصلی هم در مورد اسطوره فوتبال ایران در صفحات داخلی دارند. راستش آدم کیف می‌کند وقتی این چیزها را می‌بیند؛ درست مثل تمجیدهایی که میشاییل بالاک یا لوکاس پودولسکی در اینستاگرام از علی کریمی می‌کنند یا یادآوری گاه و بیگاه جواد نکونام در رسانه‌های وابسته به اوساسونا. برای ما که سالیان سال است از سطح اول فوتبال اروپا دور افتاده‌ایم و بازیکنان‌مان به‌جای عکس‌های مشترک 3نفری با لباس هامبورگ، در لیگ بلژیک دورهمی می‌گیرند، همین بازگویی خاطرات هم حس خوشایندی دارد. دم‌تان گرم که خیز بلندتان در زمان بازی به جاهای خوبی رسید؛ قله‌هایی که هنوز هم نام و نشان‌تان در آنها محفوظ است.

ژن مشترک عابدزاده‌ها!
امیر عابدزاده که در ماریتیموی پرتغال توپ می‌زند، این روزها به‌خاطر شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات و تمرینات در سراسر جهان، ناچار است در خانه تمرین کند. ظاهرا او آنقدر در این مسیر زیاده‌روی کرده که صدای ملت درآمده و به همین دلیل هم بچه‌عقاب با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش، از همسایه‌ها عذرخواهی کرده است! با احترام به توانایی‌های فنی امیر، انصافا خیلی سخت است او را با پدرش مقایسه کنیم. حتی به‌طور مستقل هم در مورد کیفیت فنی این گلر 26ساله دیدگاه‌های متناقضی وجود دارد. با این حال ظاهرا امیر با پدرش یک وجه مشترک دارد که آن هم سیر نشدن از تمرین است. عابدزاده بزرگ که اصلا انگار به تمرینات سخت اعتیاد دارد و با وجود جراحی‌های سنگین، هنوز هم چندساعت در طول روز بدنسازی می‌کند. این ظاهرا ژن مشترک عابدزاده‌هاست.

مرزهای منفعت‌طلبی جابه‌جا شد
در کشاکش بحث بر سر اینکه بالاخره با لیگ برتر چه باید کرد، جالب‌ترین اظهارنظر را مدیرعامل شاهین بوشهر انجام داده. سعید مسیگر گفته 13تیم خواهان لغو و نیمه‌تمام ماندن مسابقات امسال هستند و فقط 3تیم پرسپولیس، فولاد و نفت آبادان رأی به برگزاری ادامه مسابقات داده‌اند. مدیرعامل شاهین سپس به‌طور مفصل در مورد اهمیت سلامتی جامعه صحبت کرده و گفته فوتبال هیچ ارزشی ندارد، اگر قرار باشد حتی جان یک نفر به خطر بیفتد. درست در میانه‌های همین نطق باشکوه از او که تیمش در رده ماقبل آخر است سؤال شده اگر بنا باشد لیگ را تعطیل کنند و مثل فرانسه 2تیم آخر جدول فعلی سقوط کنند، شما باز هم با لغو مسابقات موافق هستید؟ مسیگر هم فورا گفته: «نه. در این صورت خواهان ادامه بازی‌ها هستیم.» یعنی هیچ حرفی نداریم ما!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید