• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 13 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99626
+
-

رئیس‌جمهور از رفتار مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا تقدیر کرد

بازگشایی هوشمند راهبرد جدید مقابله‌با کرونا

امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم بتوانیم ظرف 2هفته آینده مشاغل و مراکز پررفت‌وآمد و پرتجمع را به شرط تحقق شرایط لازم بازگشایی کنیم

بازگشایی هوشمند راهبرد جدید مقابله‌با کرونا

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقدامات انجام‌شده برای مقابله با کرونا در چارچوب استانداردهای توصیه و پذیرفته‌شده از طرف سازمان بهداشت جهانی بوده، گفت: خوشبختانه با اجرای استانداردهای درمانی و همکاری مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی شاهد روند نزولی بیماری در کشور هستیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به سطح‌بندی شهرها و استان‌ها در 3 وضعیت سفید، زرد و قرمز، افزود: مسئولین کمیته‌های درمانی، امنیتی، اجتماعی و تبلیغات و رسانه همچنان در تلاشند تا با فعالیت گسترده درمانی، اجرای پروتکل‌ها و نظارت بر آن و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بموقع با تبدیل نقاط قرمز به زرد و سپس به سفید، مناطق سفید کشور در مورد این بیماری را افزایش دهند.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: امیدواریم وزارت بهداشت در کنار اعلام آمار روزانه وضعیت بیماری از نظر ابتلا، بستری، ترخیص و فوت بیماران آمار تبدیل شدن شهرها از وضعیت قرمز به زرد و زرد به سفید را اعلام کند و شاهد روزی باشیم که تعداد مناطق قرمز در کشور به پایین‌ترین سطح برسد.

 روحانی گفت: تقسیم‌بندی‌ شهرها و مناطق مثل وضعیت سفید، زرد و قرمز ما را از مرحله فاصله‌گذاری هوشمند به بازگشایی هوشمند می‌رساند؛ به‌گونه‌ای که در هر شهری که مردم فاصله‌گذاری هوشمند را بهتر اجرا کرده باشند، می‌توان شرایط بهتر را برای بازگشایی هوشمند مراکز و فعالیت‌ها اعلام کرد. وی افزود: براساس گزارشی که مسئولین کمیته‌های درمانی، امنیتی و اجتماعی در این جلسه دادند، براساس شاخص‌های تعیین شده شهرستان‌های سفید به‌زودی معرفی خواهند شد و شرایط بازفعالیت مشاغل کسب و کارها، اماکن مذهبی و به‌طور کل تعدیل محدودیت‌ها اعلام خواهد شد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه درخصوص مشاغل پررفت‌وآمد و پرتجمع در شهرهای سفید پروتکل‌های خوبی از سوی مسئولان ذیربط تدوین شده که در جلسه آینده ستاد ملی اعلام خواهد شد، گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم بتوانیم ظرف 2هفته آینده یا نهایتاً تا پایان اردیبهشت مشاغل و مراکز پررفت‌وآمد و پرتجمع را به شرط تحقق شرایط لازم بازگشایی کنیم. روحانی ادامه داد: در شرایط و پروتکل‌های مربوط به الزام و ضرورت استفاده از ماسک به مرحله‌ای رسیده‌ایم که نگرانی برای تأمین آن وجود ندارد؛ ضمن آنکه تمهیداتی درنظر گرفته شده که وزارت بهداشت و درمان استفاده از ماسک را سهل‌تر تعریف و معرفی می‌کند. روحانی با بیان اینکه رفتار هوشمندانه و قاعده‌مند مردم ایران یک افتخار بزرگ است و نشان از رابطه خوب و قوی میان مردم و نظام و اعتماد به مسئولان پزشکی کشور دارد، گفت: آرامش نسبی به وجود آمده در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها به‌دلیل همکاری خوب مردم با مسئولین و جدی‌گرفتن هشدارها و توصیه‌های بهداشتی بوده است. 

بازگشایی مساجد از اول هفته آینده شایعه است

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره شایعه مطرح‌شده مبنی بر دستور رئیس‌جمهوری برای بازگشایی مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها از اول هفته آینده بیان کرد: چنین دستوری به‌هیچ‌وجه از سوی رئیس‌جمهوری صادر نشده و چنین مصوبه‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا وجود خارجی ندارد.  به‌گزارش ایرنا، وی ادامه داد: موضوع تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در همه استان‌ها تا پایان ‌ماه مبارک رمضان به قوت خود باقی است و در سایر موارد نیز حسب وضعیت و ارزیابی خطر در هر منطقه، فهرست مناطق با وضعیت سفید در جلسات آتی ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی وزارت بهداشت اعلام شده و درصورت تصویب ستاد، صرفا در این مناطق آن هم مشروط به رعایت پروتکل‌های ابلاغی احتمالا شاهد بازگشایی برخی اماکن یا برگزاری محدود و مشروط برخی تجمعات ازجمله نمازهای جمعه یا جماعت خواهیم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید