• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 9959
+
-

پشت‌پرده لغو میزبانی کشتی‌فرنگی

حذف زمان و مکان برگزاری مسابقات جام‌جهانی کشتی جز اخبار داغ این روزهای ورزش ایران است. شاهرخ شهنازی دبیر کمیته ملی المپیک شخصا به موضوع ورود و ابراز امیدواری کرده که میزبانی مسابقات به ایران مجددا داده خواهد شد. از طرفی اتحادیه جهانی در نامه‌ای به فدراسیون کشتی ایران سوالاتی را مطرح کرده است و عنوان شده برای اعطا مجدد میزبانی به ایران باید جلسه مشترکی با مسئولین فدراسیون کشتی ایران در سوئیس برگزار کند و آن زمان است که در این‌باره اظهار نظر قطعی خواهند کرد.
   
فدراسیون کشتی خواستار لغو میزبانی شده
ماجرای حذف نام ایران از میزبانی مسابقات جام‌جهانی کشتی‌فرنگی از تقویم اتحادیه جهانی به ماه‌ها پیش بازمی‌گردد. زمانی که اتحادیه جهانی کشتی به‌دلیل درخواست کشورهای اروپایی رأی به تغییر زمان برگزاری مسابقات داد. این اتفاق طی چند روز گذشته واکنش‌های مختلفی را به‌همراه داشته است.

 شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره نحوه مطلع شدن از لغو میزبانی مسابقات جام‌جهانی گفت: «هم ما و هم وزارت ورزش و جوانان از طریق فضای رسانه‌ای در جریان این خبر و اتفاق قرار گرفتیم، درنهایت تصمیم بر این شد که اینجانب به‌عنوان دبیرکل کمیته ملی المپیک تماسی تلفنی را با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی داشته باشم و موضوع را شخصا پیگیری کنم. در تماس تلفنی با او ابتدا از اتفاق افتاده و لغو میزبانی ایران گله کردم و خواستار توضیح در خصوص این تصمیم اتحادیه جهانی شدم. لالوویچ در پاسخ به من اعلام کرد که در تاریخ 18 اسفند - 9 مارچ نامه‌ای به امضای نایب‌رئیس فدراسیون کشتی ایران به اتحادیه جهانی ارسال شده که دلایل اصلی لغو میزبانی، موضوع و موارد درج شده در همان نامه است که از جمله‌ آنها می‌توان به استعفای خادم و شورای فنی اشاره کرد و اینکه اسپانسر مسابقات دیگر تمایلی به حمایت از این مسابقات ندارد.»
  
  در سوئیس میزبانی ایران را بررسی می‌کنیم!
در ادامه حمید بنی‌تمیم نائب رئیس فدراسیون کشتی به صحبت‌های دبیر کمیته ملی المپیک واکنش نشان داد و گفت: «ما روز ۱۸اسفند در نامه‌ای به اتحادیه جهانی استعفای رئیس فدراسیون کشتی و شورای فنی تیم‌های ملی را تایید کردیم اما به‌خاطر مصالح ملی، به دلایل استعفا اشاره نکردیم. از طرف دیگر در حالی که اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان اصلا به تعهدات خود طبق تفاهم نامه موجود در زمینه میزبانی عمل نکرده بود به اتحادیه اعلام کردیم که وضعیت اسپانسر (اداره کل ورزش و جوانان) و پیگیری‌های اجرایی مسابقات، به‌دلیل شرایط فعلی فدراسیون دچار تردید و مبهم است.» در ادامه نامه‌نگاری‌ها این بار اتحادیه جهانی در نامه‌ای به نائب رئیس فدراسیون کشتی بنا به درخواست داورزنی و شهنازی برای اعلام آمادگی مجدد فدراسیون کشتی جهت برگزاری مسابقات جام‌جهانی فرنگی نوشت: «ما از سوی کمیته المپیک ایران مطلع شدیم که مجمع عمومی فدراسیون کشتی ایران در تاریخ 21اسفند برگزار شده است که این مجمع استعفای آقای خادم را نپذیرفته است. این موضوع در نامه ارسالی شما در تاریخ 23اسفند نیز تایید شده است. با توجه به این موضوع، سوالات زیادی بی‌پاسخ باقی مانده است. آیا آقای خادم پذیرفته است که همچنان رئیس فدراسیون باقی بماند؟ اگر مجمع عمومی و کمیته ملی المپیک شما، ایشان را به‌عنوان رئیس در نظر دارند، چرا این نامه توسط ایشان امضا نشده است؟ وضعیت شورای فنی آزاد و فرنگی که استعفا داده‌اند، چگونه است؟ آیا آنها دوباره ابقا شده‌اند؟ حضور تیم کشتی‌آزاد شما در مسابقات جام جهانی آیوا (آمریکا) چه می‌شود؟ بااین حال؛ به‌نظر من نیاز است که این وضعیت با مذاکره طی جلسه‌ای که در سوییس برنامه‌ریزی خواهد شد؛ بررسی شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید