• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 9958
+
-

حمله به مجمع وزنه‌برداری

حمله به مجمع وزنه‌برداری

عنایت حسینیان| سایه جنجال مسابقات جام فجر هنوز از فدراسیون وزنه‌برداری نرفته که مجمع سالانه این فدراسیون دردسر‌ساز شده‌است. شاید فدراسیون به هیچ‌وجه فکر نمی‌کرد که وزارت علوم یکی از منتقدان این روزهای فدراسیون را به‌عنوان نماینده‌اش راهی مجمع کند و او از ابهام‌های این جلسه حرف بزند. سجاد انوشیروانی سرمربی سابق تیم‌ملی وزنه‌برداری یکی از اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه‌برداری بود که از ابهام‌های جلسه به‌خصوص در گزارش‌های مالی خبر داده است.

    ضعف فدراسیون در جذب اسپانسر
یکی از انتقادهای سرمربی سابق تیم‌ملی به فدراسیون ضعف در جذب اسپانسر است. انوشیروانی درباره این موضوع به همشهری‌ورزشی می‌گوید: «در طول مجمع رئیس فدراسیون بارها هیات‌ها را به جذب اسپانسر تشویق می‌کرد اما سوال من این است که خود فدراسیون در این زمینه چه کاری انجام داده‌است؟ کدام اسپانسر برای فدراسیون جذب شده است؟ متاسفانه به من اجازه صحبت ندادند اما دوستان در فدراسیون اعلام کنند که هزینه‌های انجام شده‌شان از طریق کدام فدراسیون بوده؟ جز از بودجه وزارت هزینه کرده‌اند؟ به نظرم این نشان می‌دهد که فدراسیون می‌خواهد با این راه مشکلات خودش را پنهان کند و از هیات‌ها حمایتی نکند.»

   مجمع نه، عوام‌فریبی بود
انتقاد اصلی سجاد انوشیروانی به مجمع سالانه فدراسیون نحوه برگزاری آن بود. او تاکید دارد که کاملا همه چیز از پیش تعیین شده بود و هیچ‌کس نمی‌توانست درباره ابهام‌ها صحبت کند. سرمربی سابق تیم‌ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال همشهری‌ورزشی که ابهام‌های موجود در مجمع چه بود، می‌گوید: «من به این دلیل می‌گویم مهندسی شده و عوام فریبانه بود که اجازه نمی‌دادند افراد منتقد حرف بزنند یا سوال بپرسند. من دو بار دستم را برای صحبت کردن بالا بردم اما اجازه ندادند حرف بزنم. کاملا مشخص بود که از پیش همه چیز را تعیین کرده‌ بودند. گزارش مالی که ارائه دادند عجیب بود و من که سوال داشتم اجازه ندادند صحبت کنم. همه چیز کاملا بر وفق مراد فدراسیون بود که نشان می‌داد مواردی هست که دوست ندارند به آنها
پرداخته شود.»

    پشتوانه ملی‌پوشان کجاست؟
نکته دیگری که انوشیروانی به آن اشاره می‌کند ضعف فدراسیون در پرورش وزنه‌بردار و استعدادیابی است. او معتقد است که وزنه‌برداری ایران پشتوانه‌ای ندارد و تیم‌ملی متکی به همین ملی‌پوشان کنونی است. او دراین‌باره می‌گوید: «هیچ کس در این مجمع درباره برنامه‌های استعدادیابی فدراسیون سوال نکرد. ما هم که اجازه صحبت نداشتیم. اما فدراسیون درباره استعدادیابی چه برنامه‌ای انجام داده‌است؟ کدام ورزشکار در این سال‌ها پرورش داده شده است؟ تیم‌ملی ما متکی به همین ملی‌پوشان کنونی است و این نشان می‌دهد که فدراسیون کاملا شکست خورده است و در آینده به مشکل خواهیم خورد. فدراسیون در این مدت درگیر مواردی جز استعدادیابی، جذب اسپانسر و تقویت وزنه‌برداری بوده و هست.»
 
   وزنه‌برداری در کشور نابود شده
یکی دیگر از دغدغه‌های دارنده مدال برنز المپیک لندن کم شدن توسعه و گستردگی وزنه‌برداری در کشور است. او با انتقاد از فعالیت‌های فدراسیون برای توسعه این رشته در استان‌ها و حمایت از هیات‌ها می‌گوید: «هیچ برنامه‌ای برای استعدادیابی و توجه به رده‌های پایه انجام نشده‌است. قهرمانی‌های کشور با تعداد بسیار کم شرکت کننده برگزار می‌شود و به استان‌ها توجهی نمی‌شود. به‌نظرم وزنه برداری در کشور توسعه نداشته و در حال نابودی است. شاید خیلی‌ها نا امید و بی انگیزه شده‌اند و دیگر کار نمی‌کنند. این برای وزنه‌برداری خیلی بد است. فدراسیون ما هم در داخل و هم در سطح بین‌المللی موفق نبوده و شکست خورده‌است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید