• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99564
+
-

مأموریت رئیسی به سازمان بازرسی در روز کارگر

مأموریت رئیسی به سازمان بازرسی در روز کارگر

رئیس قوه قضاییه در دیدار با جمعی از اصحاب تولید و فعالان کارگری با تأکید بر اینکه مسئله معیشت و حقوق کارگران باید بسیار محترم شمرده شود، به سازمان بازرسی کل کشور ماموریت داد نهایتا ظرف ۱۰‌روز با همفکری کارگران و شورای‌عالی کار گزارش جامعی از نظام مسائل و مشکلات حوزه کارگری تهیه کند تا برای حل آنها چاره‌اندیشی شود.

در این جلسه حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با تعیین وقت برای رسیدگی فوری به مسائل و مشکلات 2تن از تولیدکنندگان، اعلام کرد مشکلات کارخانه هپکو نیز روز پنجشنبه (امروز) با حضور نمایندگان کارگری، استاندار استان مرکزی و مسئولان مربوطه در وزارت صمت، در دفتر رئیس قوه قضاییه بررسی می‌شود.
وی با تبریک روز کارگر و قدردانی از زحمات ارزشمند کارگران، اظهار داشت: کارگران به‌عنوان سرمایه و محور اصلی جهش تولید در کشور هستند و سخن‌گفتن از رونق تولید بدون توجه به کارگر و حقوق کارگران بی‌معناست.
حجت‌الاسلام رئیسی لزوم اصلاح نظام اداری صدور مجوز‌ها را نیز متذکر شد و با بیان اینکه تولیدکنندگان نباید در پیچ‌و‌خم بوروکراسی اداری گرفتار شوند، اظهار داشت: اجرای دقیق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای واگذاری و مردمی‌کردن کارخانه‌ها و مراکز تولیدی منجر به پویایی بخش‌های اقتصادی خواهد شد.

به گزارش میزان، وی با اشاره به مشکلات ایجاد‌شده برای کارگران کارخانه‎هایی که بدون درنظر گرفتن شرایط واگذار شده‎اند‎، ادامه داد: کارخانه‌ها به افرادی واگذار شدند که اهلیت نداشتند و آنها کارخانه‌ها را با پول بانک‌ها و منابع مالی دولت گرفتند و با ناکارآمدی موجب توقف چرخه تولید و ایجاد مشکل برای کارگران شدند.
رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم توانمندسازی کارخانه‌ها پس از واگذاری به بخش خصوصی، اظهار داشت: منظور از خصوصی‌سازی‌، رهاسازی شرکت‌های دولتی پس از واگذاری نیست و برای رهایی این بخش از مشکلات، باید آنها را در مسائل کارگری، تسهیلات بانکی، بازاریابی و توزیع کالا کمک کنیم. وی بر لزوم تجدید‌نظر در نظام خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها تأکید کرد و گفت که مشکلات واگذاری‌ها که اعتراض تولیدکننده‌ها و کارگران را برانگیخته، باید با همکاری دولت و هیأت ویژه ساماندهی واگذاری‌ها که اخیرا از سوی مجلس تشکیل شده، برطرف و روند خصوصی‌سازی‌ از شکل سابق خارج شود. رئیس قوه قضاییه در این خصوص به سفر استانی خود به اراک که تیر‌ماه سال گذشته صورت گرفت اشاره کرد و یادآور شد: در ابتدای این سفر و با حضور مسئولان مختلف محلی، نشستی با کارگران داشتم و حرف‌های این قشر را شنیدم و همه اظهارات حاکی از آن بود که خصوصی‌سازی‌ به‌درستی انجام نشده و مشکلات جدی برای مردم و کارگران و تولید ایجاد کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید