• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99329
+
-

ویروس همه را پای تلویزیون نشاند

سریال «نامزدی 90روزه» پربیننده‌ترین در شبکه‌های کابلی آمریکا

گزارش
ویروس همه را پای تلویزیون نشاند


آرش نهاوندی ـ روزنامه‌نگار

بیننده‌های شبکه‌های کابلی تخصصی در آمریکا پس از اعمال مقررات قرنطینه خانگی در برخی از شهرها و ایالت‌های این کشور به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. آمارها نشان می‌دهد که در مجموع در آمریکا در دوران پساکرونا 25درصد به مخاطبان برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی افزوده شده است.
 به‌گزارش هالیوود ریپورتر، براساس آمارهای ارائه‌شده سریال نامزدی 90روزه پربیننده‌ترین برنامه‌ شبکه‌های کابلی آمریکاست. شبکه‌ کابلی غذا(Food) که برنامه آن به آموزش آشپزی و خواص مواد غذایی اختصاص دارد، شبکه اچ‌جی‌تی‌وی متعلق به کمپانی رسانه‌ای دیسکاوری که برنامه‌های آن مختص به دکوراسیون داخلی منازل است، شبکه‌های دیزنی و نیکلودئون که برنامه‌های آن مختص کودکان و نوجوانان است، شبکه بی‌بی‌سی‌ورلد و شبکه تاریخ، در دوران پساکرونا با افزایش کم‌سابقه بیننده مواجه بوده‌اند. یکی از سریال‌های پربیننده شبکه‌های کابلی که از کانال تی‌ال‌سی پخش می‌شود، سریال نامزدی 90روزه است. 3قسمت فصل جدید این سریال که با عنوان «نامزدی 90روزه: پیش از 90روز» پخش می‌شود تا پیش از اعمال قرنطینه در شب‌های یکشنبه 2.76میلیون بیننده داشته است. اما قسمت‌های بعدی این سریال که پس از اعمال قرنطینه و محدودیت در تردد در سطح شهرهای آمریکا، انتشار یافت، در شب‌های تعطیل یک‌ماه اخیر به‌طور متوسط 3.37میلیون نفر بیننده داشته است. قسمت آخر این سریال هم به‌تنهایی 3.5میلیون نفر را پای تلویزیون نشانده است. نگاهی به آمار متوسط بینندگان این سریال در دوران پساکرونا و مقایسه آن با آمار بینندگان نامزدی 90روزه ما را به این نتیجه می‌رساند که میزان بینندگان این سریال که از طریق شبکه کابلی تی‌ال‌سی پخش می‌شود، نسبت به دوران قبل از قرنطینه خانگی 22درصد افزایش یافته است. براساس آمار ارائه‌شده توسط کمپانی نیلسن (این شرکت آمارهایی از تعداد تماشاگران و مخاطبان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در آمریکا ارائه می‌دهد) در مجموع استفاده از شبکه‌های تلویزیونی و شبکه‌های کابلی در آمریکا در دوران پساکرونا و قرنطینه 25درصد افزایش یافته است.
بینندگان شبکه کابلی غذا (متعلق به کمپانی رسانه‌ای دیسکاوری) که برنامه‌های آن به آشپزی و خواص مواد غذایی اختصاص دارد، در بازه زمانی 16مارس تا 7آوریل 2020 (26اسفند98 تا 19فروردین99) نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 19درصد افزایش یافته‌اند. بینندگان این شبکه همچنین طی چند هفته اخیر و پس از اعمال قرنطینه 27درصد افزایش داشته‌اند. شبکه کابلی غذا همچنین برای افزایش مخاطبان، از برنامه‌های آموزشی خود کاسته و به میزان ساعات پخش سریال‌های پرطرفدار افزوده است.
شبکه اچ‌جی‌تی‌وی که به دیسکاوری تعلق داشته و به پخش برنامه‌هایی درباره دکوراسیون داخلی اختصاص دارد نیز با افزایش مخاطب مواجه بوده. تعداد بینندگان این شبکه، نسبت به 6هفته قبل 27درصد افزایش یافته و تعداد مخاطبان آن نیز در روزهای تعطیل آخر هفته 15درصد افزایش داشته است. شبکه کابلی گیم‌شو یا جی‌اس‌آن که به پخش نمایش‌های رقابت‌های واقعی در جریان یک بازی و پخش بازی‌های مختلف میان چندنفر می‌پردازد نیز با افزایش 30درصدی مخاطبان خود نسبت به دوران پیشاکرونا مواجه بوده است.
مخاطبان شبکه‌های اخبار کابلی نیز در دوران پساکرونا افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. براساس آمار ارائه‌شده توسط کمپانی605، یکی از شرکت‌های مستقل که به امر گردآوری آمار و تجزیه و تحلیل آنها می‌پردازد، میزان بینندگان خانگی شبکه بی‌بی‌سی‌ورلد که در 40میلیون خانه آمریکایی مشترک دارد، 36درصد در‌ ماه مارس2020 نسبت به ‌ماه قبل از آن افزایش یافته است. بینندگان خانگی شبکه خبری سی‌ان‌ان در‌ ماه مارس نسبت به ‌ماه قبل از آن نیز 25درصد افزایش یافته‌اند. بینندگان برنامه‌ها، مستندها و سریال‌های شبکه تاریخ از سریال پاون‌استارز گرفته تا شکار هیتلر در روزهای هفته 12درصد و در روزهای تعطیل آخر هفته به‌طور متوسط 16درصد افزایش یافته‌اند.
براساس آمارها کودکان زیر 12سال که به‌دلیل قرنطینه دیگر به مدرسه نمی‌روند، از مخاطبان اصلی شبکه‌هایی نظیر دیزنی هستند. آمارها نشانگر آن است که کودکان زیر 12سال 50درصد بیش از مواقع عادی وقت خود را به تلویزیون‌دیدن اختصاص می‌دهند. همین مسئله باعث شده میزان مخاطبان شبکه‌های کودک‌محور نظیر دیزنی و نیکلودئون 30درصد نسبت به دوران پیشاکرونا افزایش یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید